توهین باشگاه اسپورتینگ به مهدی با القاب نژادپرستانه/ طارمی شاهزاده ایرانی هواداران پورتو!


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822284

درگیری قطب های فوتبال پرتغال بر سر ستاره ایرانی;

هواداران تیم فوتبال پورتو اسپورتینگ لیسبون را به دلیل توهین به مهدی طارمی محکوم کردند و در این رابطه بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ اسپورتینگ لیسبون با انتشار بیانیه ای توهین آمیز از مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو مهدی طارمی پرتغال انتقاد کرد و در بیانیه خود از عبارات توهین آمیز و حتی نژادپرستانه استفاده کرد.

در بیانیه ای که برای نابودی طارمی برای پنالتی های لیگ پرتغال منتشر شد، مهاجم ایرانی پورتو را یک «مار جذاب»، «جعل و کلاهبردار» و «متقلب» که از یک «سیرک» آمده بود، نام برد. !! این جمله حتی ایران و فوتبال کشورمان را هم هدف گرفته است.

در بخشی از بیانیه آمده است که پورتو از طارمی به عنوان بهترین هنرمند، یک مار جذاب و خوش خط استقبال می کند. این مهاجم همیشه آماده اجرای ترفندهای سیرک است! اسپورتینگ همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که بازیکن ایرانی همیشه با لباس غواصی به میدان می رود و این لباس آبی و سفید (کت و شلوار پورتو) است.

پورتو د لوس دراگاوس، هوادار هواداران پورتو، با انتشار بیانیه ای تحت عنوان “طارمی، تو شاهزاده ایرانی ما هستی”، در محکومیت اسپورتینگ لیسبون و دفاع از مهاجم 29 ساله خود نوشت: فوتبال پرتغال و جامعه پرتغال پر از بیگانه هراسی است. چیز جدیدی نیست این که هر روز نژادپرستی و خشونت های بی رویه در بین هواداران تکرار می شود چیز جدیدی نیست. اینکه رهبرانی وجود دارند که نفرت می کارند تازگی ندارد. اینکه لیگ هیچ کاری نمی کند و برای مقابله با این همه مشکلات به نشان دادن تی شرت اکتفا می کند چیز جدیدی نیست.

همانطور که هر روز از اخبار منفی شگفت زده می شویم، می بینید که یک باشگاه بزرگ وجود دارد – که کوچکتر می شود – و او تصمیم گرفت تمام بی شرمی خود را روی یک مقاله نظری که در سایت رسمی باشگاه منتشر شده است، سرمایه گذاری کند. فونت تیتو آرانتز (نویسنده باشگاه اسپورتینگ) مهدی طارمی را یک «مار جذاب جعلی و اصلی» می نامد. گویا این کافی نبود و چه کسی می‌داند چرا، ملیت مهاجم پورتو را به یاد آورد و گفت که او “مردی ایرانی است که همیشه آماده اجرای سیرک معمولش است.” ترکیب ملیت بازیکنان با ترفندهای سیرک به نظر من چون همه به هم اعتقاد داریم هر چیزی جز بی گناهیم.

تیتو در متنی که در سایت رسمی باشگاه اسپورتینگ منتشر شد، بارها از طارمی به عنوان «مرد قلابی» یاد کرد: «امروز یکشنبه «مرد قلابی» با بهترین لباس آبی و سفید ظاهر شد! وی در ادامه این بازیکن ایرانی را یک شیر توصیف کرد و نوشت: هواداران مارهای جذاب را دوست ندارند، حتی اگر از ایران آمده باشند. قبل از پیوستن طارمی به پورتو، علاقه لیسبون برای امضای قرارداد با او علنی بود. مهاجم پس از آن پیشنهاد بازی با پیراهن سبز و قرمز برای پوشیدن پیراهن آبی و سفید پورتو را رد کرد.

تیتو می گوید: «این ورزش بسیار ترسناک است. نه دوست عزیز تیتو! چیزی که باید از آن ترسید این نوع ایمان است. آنچه اسپورتینگ را می ترساند براگا و سانتا کلارا (تیم هایی که اسپورتینگ به آنها باختند) بودند. چیزی که اسپورتینگ را ترساند، از دست دادن 6 امتیاز آن دو بازی در 15 روز بود. وقتی صلاحیت کافی وجود نداشته باشد، ناامیدی به وجود می آید که در این نوع عقاید منعکس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید