رکورد 100 گل شاهزاده ایرانی در پورتو ملقب به پسر خلیج فارس / طارمی و 53 گل برای اژدها!


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891370

پیروزی بی ارزش آبی و سفیدها در شب مصدومیت ستاره ایرانی؛

تیم فوتبال پورتو در شب مصدومیت ستاره ایرانی خود به برد خانگی ارزشمندی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دیدار تیم های فوتبال پورتو و اسپورتینگ لیسبون از هفته سوم لیگ برتر پرتغال بامداد یکشنبه در ورزشگاه دراگو برگزار شد و در پایان پورتو موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد.

تلاش پورتو برای باز کردن دروازه اسپورتینگ در نهایت در دقیقه 42 نتیجه داد. جایی که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو توانست با زیرکی توپ را در مقابل دروازه بان به اوانیلسون برساند و او را وارد دروازه خالی کند. طارمی بعد از آن پاس مصدوم شد اما به بازی ادامه داد. مهاجم ملی پوش کشورمان در دقیقه 50 نیمه دوم درخواست تعویض کرد اما کمی بعد به بازی ادامه داد. او در نهایت در دقیقه 71 تعویض شد تا مصدومیتش تشدید نشود.

در آینده تیم پورتو با تعویض های خود روند بازی را تغییر داد و یک بار دیگر موفق شد مسابقه را سوار کند. اژدها در دقیقه 78 با اخراج مدافع اسپورتینگ و در دقیقه 85 با خطای دروازه بانی به پنالتی رفت و متئوس اوریبه و وندرسون گالنو هر دو ضربه را تبدیل به گل کردند تا تیم پورتو با نتیجه 3-3 پیروز شود. 0.

این سومین برد متوالی پورتو در این فصل در لیگ پرتغال بود که این تیم را در صدر جدول قرار داد. اسپورتینگ نیز 4 امتیاز از دست داد و در رده هشتم قرار گرفت.

در این بازی که با مصدومیت او نیز همراه بود، مهدی طارمی موفق شد با پیراهن آبی و سفید پورتو به رکورد 100 بازی برسد و به همین دلیل اکانت رسمی باشگاه پرتغالی در اینستاگرام و توییتر از او با عنوان شاهزاده ایرانی و پسر خلیج فارس

این باشگاه پرتغالی در تمجید از ستاره ایرانی خود نوشت: داستانی که با گل های فراوان و باشگاه پورتو نوشته شده است. مهدی طارمی – پسر اهل خلیج فارس – 100 بازی با پیراهن تیم ما.

305c0c95 5feb 48a9 979d 6de9386f70df خبر خاکستری

طارمی 30 ساله که 2 سال پیش از ریو آوه پرتغال به پورتو پیوست، در 100 بازی برای این تیم به میدان رفته و 53 گل به ثمر رسانده و 37 پاس گل برای هم تیمی هایش داده است. فصل گذشته با زدن 26 گل و ثبت 17 پاس گل، نقش مهمی در قهرمانی پورتو در لیگ برتر پرتغال و جام حذفی پرتغال داشت.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید