واحد پول جدید ایران در شرف فاش شدن است

واحد پول جدید ایران در شرف فاش شدن است

روز جدید : معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: کد ارزی بانک مرکزی با نام Real Code به زودی به صورت آزمایشی معرفی می شود.

مهران محرمیان در حاشیه هفتمین همایش مالی اسلامی افزود: موضوع رمز ارز در کشور ذینفعان و متولیان زیادی دارد. این موضوع اکنون به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری واگذار شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. احترام و پیشرفت خوبی شنیده شده است به خبرهای خوب گوش کنید.

وی گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب درباره رمز ارز آموزنده و دقیق بود و بحث حقوقی را رها کردند و مسائل حقوقی نیز در حال پیشرفت است و تقریب خوبی بین قوای مختلف وجود دارد.

معاون فناوری بانک مرکزی افزود: به زودی شاهد گشایش هایی در مسائل دینی به دلیل اعتماد خوب رهبری به خبرگان خواهیم بود و با وجود اینکه نظر دانشمندان بسیار متفاوت است اما بر اساس نظر رهبری بازتر است. “

وی در خصوص صدور کدهای ارزی نیز گفت: تصمیم بانک مرکزی برای رفع تناقض بین تمرکززدایی که ذاتی ارزهای رمزنگاری شده است و از سوی دیگر بحث حاکمیت ارزهای کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محرمیان ادامه داد: بسیاری از بانک های مرکزی کشورها در این زمینه فعالیت می کنند. در بانک مرکزی کشورمان این موضوع در چند سال اخیر مطرح شده و اقدامات فنی انجام شده و آیین نامه آن به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است.»

به گفته این مقام مسئول، مرحله آزمایشی کد پولی بانک مرکزی با نام رمز ریالی به زودی معرفی و به صورت عمومی و در قالب اسکناس مورد استفاده قرار می گیرد اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی در خصوص استفاده از کد ارزی در واردات کالا گفت: مصوبه مردادماه هیئت وزیران استفاده از کد ارزی در واردات بود که آیین نامه اجرایی آن در حال تدوین است و به زودی اجرا و جزئیات این موضوع اعلام خواهد شد. .” در هنگام واردات از کد ارز استفاده کنید و مشکلی نداشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید