واشنگتن پست: اعزام جنگنده های آمریکایی برای محافظت از عربستان سعودی

واشنگتن پست: اعزام جنگنده های آمریکایی برای محافظت از عربستان سعودی

روز جدید واشنگتن پست از اعزام جنگنده های آمریکایی برای حفاظت از عربستان سعودی خبر داد.

واشنگتن پست در گزارشی به عمق روابط عربستان سعودی و آمریکا که اخیراً پس از بحث تولید نفت اوپک دچار تزلزل شده است، می نویسد: این رابطه و تعهد به دفاع از شرکای استراتژیک ایالات متحده – به ویژه در برابر ایران – جدایی ناپذیر از سیاست دفاعی ایالات متحده است.در خاورمیانه اینطور است [ادعای] حملات موشکی بالستیک و پهپادهای آتی ایران به اهدافی در عربستان سعودی، استقرار هواپیماهای جنگی فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه و این نمایش قدرت، اهمیت روابط با عربستان را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه 11 نوامبر، آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی نگرانی خود را در مورد احتمال آنچه «حمله نظامی قریب الوقوع ایران» خوانده، با دولت آمریکا در میان گذاشته است.

واکنش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال در واکنش به گزارش منتشر شده مبنی بر تهدید یکی از کشورهای منطقه گفت: این گونه اتهامات بی اساس و اخبار مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد منفی اندیشی صورت می گیرد. جو علیه جمهوری اسلامی ایران و نابودی آن، روندهای مثبت کنونی در کشورهای منطقه مشاهده می شود. جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، سیاست حسن همجواری با همسایگان خود را ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را ایجاد تعامل سازنده با همسایگان خود می داند. و با جدیت ادامه خواهد داد

دیدگاهتان را بنویسید