وام زایمان در سال 1403 / فرزند اول 40، فرزند دوم 80، فرزند سوم 120، فرزند چهارم 150 و فرزند پنجم پس از 200 میلیون تومان تعیین شد.

وام زایمان در سال 1403 / فرزند اول 40، فرزند دوم 80، فرزند سوم 120، فرزند چهارم 150 و فرزند پنجم پس از 200 میلیون تومان تعیین شد.

نمایندگان شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور، نرخ زاد و ولد را تعیین کردند.

نمايندگان مردم در جلسه علني امروز خود جزئيات لايحه بودجه 1403 را در قسمت هزينه به استثناي (2) بند (3) تبصره (13) تصويب كردند.

وام قرض الحسنه زایمان (موضوع بند (10) قانون حمایت از خانواده و جوانان) برای فرزندان متولد شده از سال 1402 به بعد، وام قرض الحسنه زایمان به شرح زیر قابل پرداخت است:

400 میلیون ریال برای فرزند اول

800 میلیون ریال برای فرزند دوم

یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای فرزند سوم

یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای فرزند چهارم

2 میلیارد ریال برای فرزند پنجم به بالا

شرایط مجلس برای تضمین وام ازدواج و وام تولد فرزند

وکلای مردم در این جلسه موارد 8 و 9 بند 3 تبصره 13 این لایحه را تصویب کردند که به شرح زیر است:

8. بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورتی که اعتبار آنها برای تأمین ضامن کافی نباشد، موظفند حساب یارانه یا سهام متقاضیان یا بستگان درجه یک آنها یا سایر دارایی های مالی آنها را تأیید کنند. دریافت فقط یک فقره سفته و ضامن پرداخت تسهیلات.

9. تسهیلات موضوع این بند از شمول بند (10) قانون خدمات عمومی مستثنی است.

بر اساس ماده 10 قانون خدمات عمومی؛ انجام وظایف زیر در مورد مشمولین خدمت وظیفه عمومی مستلزم ارائه مدرک صلاحیت آنان از سازمان وظیفه عمومی است و فتوکپی مدرک ارائه شده یکی از ضمیمه های اصلی پرونده می باشد:

الف- شرکت در آزمون های رانندگی و اخذ گواهینامه.

ب- اخذ هرگونه وام و کمک کشاورزی، صنعتی، دامی و مسکن از طریق بانک ها، وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و مؤسسات و مؤسسات قانونی مرتبط با دولت.

ج – کاندید شدن انتخابات شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی.

د- تحویل اصل گواهی یا پایان نامه برای مقاطع دیپلم و بالاتر از وزارت مربوط.

و – صدور پروانه فعالیت و جواز کار و عضویت در شرکتهای تعاونی. ثبت هرگونه انتقال غیر قهری مالکیت به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دفاتر اسناد رسمی.

ز ـ دریافت مستمری از سازمانها و مؤسسات قانونی دولتی و ذیربط.

ح- استخدام به هر شکل (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمات) در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و مؤسسات و مؤسسات حقوقی و شرکت های دولتی وابسته به دولت.

تبصره 1 – در مواردی که اقتضا یا اضطرار مستلزم ثبت معاملات موضوع باشد از جمله مالکیت مشاع که عدم ثبت ملک موضوع موجب ضرر مالی سایر شرکا می شود، می توان ملک موضوع را بدون مانع به ثبت رساند. این موضوع باید توسط دادگاه های ذی صلاح تصمیم گیری شود. سایر مواردی که مشمول قوانین دیگر مشروط به روشن شدن وضعیت خدمت است به قوت خود باقی است.