وام 200 میلیونی مسکن فرزند سوم به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام مسکن فرزند سوم که از انواع تسهیلات اعتباری است امسال به 200 میلیون تومان افزایش یافته است و متقاضی با احتساب بازپرداخت 20 ساله ماهانه کمتر از یک میلیون اقساط پرداخت می کند. البته شرایط اخذ وام وام مسکن برای فرزند سوم به گونه ای است که اگر متقاضی در حال حاضر در حوزه مسکن دارای بلاتکلیف باشد یا ملکی به نام وی ثبت شده باشد از فهرست متقاضیان واجد شرایط خارج می شود.

شرایط وام مسکن برای فرزند سوم تاکنون حاکی از سه موضوع اصلی بوده است. اولین نکته این بود که از طریق سامانه جامع تعمیر و نگهداری وزارت راه و فواید عمومی که اطلاعات آن در اختیار بانک ها قرار می گیرد، مشخص می شود که متقاضی در حال حاضر ملکی به نام خود دارد یا خیر. مشکل دوم این است که با استعلام از سامانه سمت بانک مرکزی مشخص می کنند که متقاضی در حال حاضر تسهیلات فعال دارد یا خیر. شرط سوم دریافت تسهیلات دولتی، زمین و تسهیلات یارانه ای از سوی متقاضی بود که با تصمیم بانک مرکزی منصرف شد. مسئولان بانک مرکزی می گویند از آنجایی که در اصل قانون کمک به جوانان و خانواده بر تولد فرزند تاکید شده است، به این نتیجه رسیده ایم که این بند حذف شود تا فرزند سوم مسکن بگیرد و دستورالعمل جدید را به بانک ها ابلاغ کرده است. روز چهارشنبه هفت تیر

البته شرایط وام مسکن برای فرزند سوم به همین جا ختم نمی شود. سوال یا بهتر بگوییم شرط مهم بعدی این است که تاریخ تولد فرزند سوم یا فرزندان بعدی 99/01/01 به بعد باشد. از طرفی اعتبار وام مسکن برای فرزند سوم به شرطی اعطا می شود که نرخ باروری شهری که پدر یا فرزند در آن متولد شده است از 2.5 بیشتر نباشد. به بیان ساده اگر متقاضی ساکن استان‌هایی مانند سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی یا هرمزگان باشد، نمی‌تواند برای فرزند سوم وام مسکن دریافت کند، اما این گزینه برای متقاضیانی که در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند باز است.

وام وام مسکن فرزند سوم از محل پس انداز و سپرده های جاری سیستم بانکی کشور تامین می شود. به این معنی که این یک نوع تسهیلات اعتباری است و عمدتاً برای خرید، ساخت و حتی اجاره خانه در نظر گرفته شده است. مستاجری که به دنبال وام است باید قرارداد اجاره را به بانک ارائه کند. متقاضی خرید وام مسکن برای فرزند سوم باید مبایعه نامه را به بانک تحویل دهد و مسکن فرزند سوم با ارائه پروانه ساختمانی معتبر و ارائه مالکیت به متقاضیان ساخت مسکن پرداخت می شود. اسناد.

پرداخت وام مسکن برای فرزند سوم
پرداخت وام مسکن برای فرزند سوم با کارمزد چهار درصد محاسبه می شود. متقاضی باید حداکثر تا 20 ماه اقساط خود را پرداخت کند و قرض الحسنه برخلاف سایر وام ها سودی ندارد.

اقساط وام مسکن فرزند سوم برای مدت کوتاه تری قابل استرداد به بانک است اما در صورتی که متقاضی همان سقف 20 ساله را انتخاب کند یعنی. 240 ماه بعد باید ماهانه 909 هزار و 91 تومان قسط بدهد.

البته پرداخت وام مسکن فرزند سوم در ماه های اول هر سال با ماه های دیگر متفاوت است، بنابراین می توان این ماه ها را پرت در نظر گرفت. به عنوان مثال اقساط وام مسکن فرزند سوم در ماه اول 800 هزار تومان است. در ماه سیزدهم که اولین ماه از سال دوم است، وام مسکن برای فرزند سوم به 760 هزار تومان کاهش می یابد و این روند ادامه دارد و در ماه 229 که اولین ماه سال بیستم است. از 400 هزار تومان به مبلغ ناچیز می رسد.

به این ترتیب وام مسکن فرزند سوم پس از 20 سال در نهایت به 284 میلیون تومان می رسد و به این ترتیب وام گیرنده پس از 20 سال دقیقا 84 میلیون تومان کارمزد را برمی گرداند.

نحوه دریافت وام مسکن برای فرزند سوم
ثبت وام مسکن فرزند سوم با مراجعه شخص متقاضی به بانک آغاز می شود. بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، متقاضی دریافت وام مسکن برای فرزند سوم باید در اولین گام به یکی از بانک های مسکن، کشاورزی، تعاون، صادرات، تجارت و پست مراجعه و برای فرزند سوم وام مسکن دریافت کند. نیازی به ثبت نام در هیچ سیستمی نیست.

ثبت وام مسکن برای فرزند سوم نزد بانک ها نیازمند برخی مدارک هویتی است. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه والدین و اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه فرزند سوم به بعد کلیه مواردی که باید هنگام مراجعه به بانک ارائه شود و در صورت اعتبار یک متقاضی وام مسکن برای فرزند سوم کافی نیست، داشتن سفته کافی است. از این پس روند نظارت و بررسی بانک ها آغاز می شود. همانطور که بانک مرکزی می گوید متقاضیانی که دارای تسهیلات فعال یا املاک غیرمنقول به نام خود باشند از متقاضیان حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید