جزئیات وام 200 میلیونی وام مسکن

وام سپرده مسکن 1402 در تهران 200 میلیون تومان خواهد بود. آن دسته از مستاجرانی که موفق به دریافت وام 200 میلیون تومانی سپرده مسکن با احتساب سود 23 درصدی و مدت بازپرداخت پنج ساله می شوند باید ماهانه پنج میلیون و 638 هزار تومان پرداخت کنند.

وام سپرده مسکن 1402 در شهرهای بزرگ 150 میلیون تومان و در شهرهای کوچک و غیر آن 100 میلیون تومان خواهد بود. در صورتی که نرخ سود وام مسکن برای این دسته از متقاضیان 23 درصد و مدت بازپرداخت آن پنج ساله باشد، باید به ترتیب 4 میلیون و 230 هزار تومان و 2 میلیون و 820 هزار تومان پرداخت کنند.

ثبت نام وام مسکن به صورت اینترنتی به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود و متقاضی جدید پس از تایید مدارک و تعیین شعبه باید به شعبه مراجعه و پرونده ارسال کند. داشتن اجاره نامه رسمی و ثبت نام برای دریافت وام سپرده مسکن الزامی است. گفته می‌شود با تایید نهایی، وام سپرده مسکن ۱۴۰۲ به متقاضیان و مستاجرینی که در سال‌های گذشته توانسته‌اند این سایت را دریافت کنند و هم‌اکنون تسویه کرده‌اند، تعلق می‌گیرد. کشف سایت جدید صدور کد رهگیری رایگان شانس دریافت وام 200 میلیونی سپرده مسکن را افزایش می دهد.

وام سپرده مسکن 1402 چقدر است؟

وام ودیعه مسکن 1402 مستاجران ساکن تهران پس از تایید نهایی به 200 میلیون تومان می رسد. سال گذشته همین مستاجران می توانستند شانس خود را امتحان کنند و 100 میلیون وام سپرده مسکن بگیرند. وام مسکن برای متقاضیان ساکن در کلان شهرهایی مانند کرج، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز در سال گذشته 70 میلیون تومان بوده و امسال به 150 میلیون تومان خواهد رسید. وام سپرده مسکن در شهرهای کوچک نیز از 40 میلیون به 100 میلیون افزایش می یابد.

نرخ سود وام مسکن چقدر است؟

نرخ وام مسکن در حال حاضر 23 درصد است و دولت در تلاش است تا با افزایش شرایط بازپرداخت، فشار بر پرداخت وام مسکن را کاهش دهد. اگر این نرخ سود وام 23 درصد نهایی شود، اقساط وام سپرده 200 میلیونی مسکن با بازپرداخت پنج ساله، ماهیانه پنج میلیون و 638 هزار تومان می شود. مستاجران پایتخت نشین که ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت می کنند باید با همین مفروضات ماهانه ۴۲۳۰ هزار تومان پرداخت کنند. مبلغ حق الزحمه ماهانه مشمولان 100 میلیون تومانی ساکن شهرهای کوچک با نرخ سود 23 درصد و بازپرداخت پنج ساله حدود 2 میلیون و 820 هزار تومان برآورد شده است. تصمیم نهایی در این مورد هنوز اعلام نشده است.

200 میلیون اقساط وام سپرده مسکن با بازپرداخت پنج ساله با سود 13 درصد و 18 درصد به ترتیب چهار میلیون و 550 هزار تومان و پنج میلیون و 80 هزار تومان خواهد بود.

سایت ثبت نام وام مسکن

ثبت نام وام مسکن به صورت اینترنتی به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود و متقاضی پس از تایید مدارک و تعیین شعبه باید به شعبه مراجعه و نسبت به ارائه پرونده اقدام کند. متقاضی از لحظه ارسال پیامک تایید باید حداکثر ظرف مدت 15 روز کاری مدارک خود را تکمیل و درخواست های خود را از بانک ضامن ارائه کند در غیر این صورت بانک درخواست وی را در سامانه رد می کند.

متقاضیان وام مسکن باید با مراجعه به سایت، مدارک مورد نیاز را بارگذاری و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند. به این ترتیب فرآیند پرداخت ودیعه مسکن به مرحله تعیین شعبه غیرحضوری می رسد. وقتی مدارک شما را به بانک می فرستند، قسمت سخت شروع می شود. جایی که باید ضمانت ارائه کنید. مستاجرینی که سال گذشته وام سپرده مسکن دریافت کردند اما توانستند آن را تسویه کنند، امسال شانس دریافت وام سپرده مسکن را دارند.

مشخصات وام و سپرده مسکن 1402

وام و سپرده مسکن عمدتاً برای افراد متاهل است، اما زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 45 سال تحت شرایط خاصی می توانند برای آن اقدام کنند. خانم هایی که بالای 35 سال سن دارند و مستقل هستند و با خانواده زندگی نمی کنند می توانند از این تسهیلات برای اجاره استفاده کنند. همچنین به مردان سرپرست خانواری که به دلیل فوت همسر، طلاق و طلاق ازدواج نکرده اند، وام اجاره تعلق می گیرد.

وام سپرده مسکن به مستاجر پرداخت می شود. بنابراین به وی متقاضی می گویند اما موجر نیز موظف است اطلاعات محل سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان وارد کند.

برخلاف سال گذشته، امسال وام سپرده گذاری 200 میلیون تومانی مسکن توسط تعدادی از ابزارها و سازوکارهای دولتی حمایت می شود. کد رهگیری رایگان و ثبت اجاره مسکن از جمله عواملی است که دولت معتقد است روند بازپرداخت ودیعه مسکن را تسریع می کند.

مدارک مورد نیاز برای وام مسکن

برای دریافت وام و سپرده مسکن باید قرارداد اجاره رسمی ارائه دهید و شماره ثبت داشته باشید. متقاضی وام، یعنی مستاجر باید اطلاعات سکونت خود را در سامانه املاک و مستغلات ثبت کند. همین شرط در مورد صاحبخانه نیز صدق می کند. برای اینکه به بانک ثابت کنید پنج سال در شهر مورد نظر زندگی کرده اید، به یکی از مدارک شناسنامه متقاضی، همسر و فرزند، جواز کسب، سابقه پرداخت بیمه درمانی، گواهی اشتغال به کار از موسسات دولتی، فرزند نیاز دارید. گواهی تحصیل یا گواهی پرداخت به بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه می شود.

شرایط وام مسکن

وام ودیعه مسکن برای متقاضیانی که خود یا همسرشان در زمان ثبت نام دارای خانه یا زمین مسکونی هستند، تعلق نمی گیرد. در هر مرحله از پرداخت تسهیلات، در صورت شناسایی بر خلاف این موضوع، متقاضی از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهد شد. حتی اگر موفق به دریافت وام شدید، باید مبلغ تسهیلات دریافتی را برگردانید و خسارت وارده را جبران کنید و جریمه بپردازید.

برخی منابع با اشاره به شرایط بازپرداخت وام سپرده مسکن در سال های اخیر گفتند: این وام تنها به خانه های زیر 75 متر در تهران و زیر 100 متر در شهرستان ها اعطا می شد، اما این مشکل حداقل به صورت رسمی وجود داشته است. تکذیب شد و در حال حاضر در حالت آزمایشی است. اطلاعاتی در مورد اندازه خانه وجود ندارد.

کدام بانک ها وام سپرده مسکن می دهند؟

وام سپرده مسکن در سال گذشته توسط 19 بانک بازپرداخت شد. وام سپرده مسکن 1402 با اضافه شدن سهمیه هر بانک و به صورت استانی از بانک مسکن، ملی، سپه، پست بانک، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، کارآفرین، سامان، اختیار نوین، پارسیان، پاسارگاد، سینا. ، آينده، شهر، جهانگردي، ايران، خاورميانه و موسسه اعتباري سازمان ملل متحد پرداخت مي شود.

پیش بینی می شود وام سپرده مسکن امسال با تعیین سهمیه برای هر بانک پرداخت شود، بنابراین هم از نظر میزان پرداختی تسهیلات و هم از نظر مناطق جغرافیایی، روند نظارت بر روند پرداخت مسکن انجام می شود. سریعتر و دقیق تر

وام و سپرده مسکن در سال 1401 با پشتوانه قانون و با تکیه بر منابع 40 هزار میلیارد تومانی پرداخت شده است اما آمار رسمی بانک مرکزی نشان می دهد که بانک ها در سال گذشته تنها 13 هزار میلیارد تومان از این مبلغ را به بانک مرکزی پرداخت کرده اند. متقاضیان و 27 هزار میلیارد تومان باقی مانده است. ظاهراً یا تقاضای اعتبار ضعیف بوده و یا بانک ها آنقدر سختگیر بوده اند که تعداد زیادی از مستاجران نسبت به اخذ اعتبار بی توجه بوده اند. در مجموع شبکه بانکی تنها به 224 هزار و 460 مستاجر وام و سپرده مسکن پرداخت کرده است.

پرداخت وام مسکن و سپرده گذاری به صورت توزیعی مانند سال هایی که بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات ازدواج نداشتند، می تواند اوضاع را سامان دهد. این روش تعیین می کند که چه مقدار از منابع هر بانک باید برای پرداخت وام رهنی تخصیص یابد.

بانک مسکن با سهمیه هفت هزار میلیارد تومانی بزرگترین پرداخت کننده سپرده مسکن در سال گذشته بود. از آنجایی که این بانک به عنوان بانک تخصصی مسکن شناخته می شود، در صورت تکمیل مراحل ثبت نام و تکمیل سریع مدارک، احتمال دریافت وام سپرده مسکن از بانک مسکن بالاست. سهمیه تعیین شده برای بانک مسکن دو برابر بانک دوم یعنی بانک ملی ایران در سال گذشته بود. نام سایر بانک ها نیز در این لیست وجود دارد. بهتر است درخواست خود را در بانک و شعبه ای که در آن حساب دارید ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید