وام مورد نیاز بازنشستگان دو برابر شده است

وام مورد نیاز بازنشستگان دو برابر شده است

مدیران صندوق در کشور می گویند: این صندوق در سال 1401 اقدامات مهمی برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان از جمله افزایش سقف وام ضروری تا 2 برابر، افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش منابع درآمدی از طریق ارزش گذاری انجام داد. دارایی های شرکت ها

نعمت الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این خصوص گفت: یکی از بخش های مهم در تامین منابع مالی صندوق، بخش های اقتصادی است که در یک سال گذشته نوعی بی نظمی در این حوزه در همه زمینه ها وجود داشت. شرکت های اقتصادی و امسال برای حل این مشکل بیشتر سیستم تصمیم گیری را روی سطح درآمد متمرکز کردیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که موضوع ارزیابی دارایی های تمامی شرکت های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود، در معاونت ساماندهی نیروی انسانی این شرکت ها نیز این اقدام را انجام دادیم و به همین منظور سوال تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه گذاری در سال جاری را در دستور کار داریم.

ترکی افزود: در این راستا برنامه اقتصادی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در نظر داریم که به موازات برنامه هفتم اقتصادی اجرا شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد اصلی این صندوق را بهره وری برای ایجاد امنیت مالی برای بازنشستگان دانست و گفت: صدور تصمیمات مربوط به مطالبات 15 درصدی مستمری بگیران دانشگاه های علوم پزشکی، انجام اقدامات جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان از سایرین. دستگاه های اجرایی و بحث بهره وری و تبدیل آن به ثروت و در نظر داریم امسال برای همه مستمری بگیران حداکثر درآمد ایجاد کنیم.

افزایش 2 برابری وام مورد نیاز بازنشستگان

ترکی تاکید کرد: یکی از برنامه های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت و رفاه مستمری بگیران است و در این راستا وام اصلی بازنشستگان در سال 1401 با مبلغ 15 میلیون تومان به 2 افزایش یافت. برابر اقدام اصلی این صندوق. در سال 1401 مستمری بگیران متقاضی تسهیلات پایه 15 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و 36 اقساط ماهانه دریافت می کردند و در سال 1402 مبلغ وام پایه مستمری بگیران از 15 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش می یابد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری سال گذشته در هشت مرحله پرداخت تسهیلات به 314 هزار و 460 مستمری بگیر تحت پوشش این صندوق وام مورد نیاز پرداخت کرد. بر اساس آمار در هر مرحله بیش از 31 هزار مستمری بگیر متقاضی این فرصت در صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ 15 میلیون تومان وام ضروری دریافت کردند.

توسعه مراکز زیارتی و سیاحتی مستمری بگیران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره ارائه خدمات و پرداخت حقوق و مزایای مستمری بگیران بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، تمامی اقدامات پیش بینی شده در حوزه کاری و تخصصی این صندوق تکمیل شده است. سال گذشته انجام شد.

ترکی ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال گذشته منابع لازم برای پرداخت حقوق و مزایای مستمری بگیران در کشور را تامین کردیم و با این اقدامات موثر حقوق، عیدی و مزایای افراد تحت پوشش صندوق در روز جاری پرداخت شد. زمان.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش 100 درصدی وام مستمری بگیران و توسعه مراکز زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات مهم صندوق در سال گذشته بود و در بخش تسهیلات نیز طبق قولی که داده شده بود، بر اساس پیگیری های انجام شده، انجام شد. تفاهم نامه همکاری با بانک های فعلی برای پرداخت این تسهیلات در سال گذشته و امسال منعقد شد و علاوه بر افزایش 2 برابری سهم در ارائه تسهیلات، امسال در بودجه جاری کشور لحاظ شده است. سرمایه.

وی ساماندهی مراکز گردشگری را یکی از اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد و گفت: قرار است در نقاط مختلف کشور و استان مراکز فرهنگی ورزشی ایجاد و احداث شود و هم اکنون در چند نقطه کانون تجمعات ایجاد شود. از این مراکز سیاحتی و زیارتی است.

ترکی افزود: برای مراکز مذهبی داخل و خارج از کشور برای سال جاری اقداماتی در نظر گرفته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید