واکنش آجری به جعل AFC

واکنش آجری به جعل AFC

مصطفی ایرلو که مهمان برنامه گفت وگوی ویژه خبری بود، درباره مجوز حرفه ای باشگاه استقلال گفت: خدا را شکر مجوز لازم صادر شده است. جا دارد از حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و معاونانش شهاب الدین عزیزی هادم، حیدر بهاروند و دوستانی چون داریوش مصطفوی و کمیسیون استیناف صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال تشکر کنم که امروز ما را جدی گرفتند.

وی افزود: معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه ای پنج است. معیار اول شامل؛ مدارک پزشکی گزارش هایی از وضعیت پزشکی تیم های آکادمی، بزرگسالان و غیره است. معیار دوم در دسترس بودن زیرساخت هایی مانند استادیوم، امنیت، روشنایی و … است. سومین معیار بحث مدیریت به عنوان مدیر عامل، مسئول مالی و … است. معیار چهارم اساسنامه، طرح مالی و … است. معیار پنجم حساب ها، تراز مالی، چارت باشگاه، بودجه و … است. این پنج معیار حدود 600 صفحه فرم دارند، برخی از فرم ها یک تا سه صفحه و در مجموع هزار و چند صفحه باید تکمیل شود. مهلت از اول خرداد تا دهم آبان بود. بارگذاری اسناد از 27 سپتامبر آغاز شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: نمی خواهم درباره گذشته صحبت کنم و می خواهم درباره آینده صحبت کنم. زمانی که به باشگاه استقلال آمدم، هفت روز فرصت داشتیم تا کارهای مجاز حرفه ای انجام دهیم. یک تیم شبانه روزی برای پر کردن 600 فرم کار می کند و فکر نمی کنم مشکل خاصی داشته باشیم. شاید برخی صحبت ها روند را به جایی برساند که به مشکل برسیم. امشب باید به شادی هواداران استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سایر تیم ها برویم. البته مشکلاتی وجود دارد، مثلاً در مورد استقلال، منظور من بحث مدیریت وزارت ورزش درباره مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. مسعود سلطانی فر وزیر اسبق ورزش و سایر دوستان روند واگذاری باشگاه به بخش خصوصی را پیگیری کردند و آقای سجادی نیز او را پیگیری کردند و او را نزد رئیس جمهور بردند و تایید کردند. دهگان، معاون حقوقی دولت نیز به دنبال این کار است. جا دارد از مصطفوی، بهاروند و عزیزی هادم تشکر کنم که سه ماه به من فرصت دادند. از این به بعد باید فکر کنیم و ببینیم چه باید کرد تا در سال آینده این اتفاق نیفتد.

ایرلو در پاسخ به این سوال که آیا موضوع مجوزهای حرفه ای مربوط به AFC است یا در داخل کشور، گفت: بهتر است به جنبه امیدوارکننده فوتبال نگاه کنیم. فضای مجازی خوب است، اما تلاش برای شوکه کردن مردم غیرقابل قبول است. آقای صدری گفت هواداران پرسپولیس امروز برای شنیدن این خبر به بیمارستان رفته اند یا اینکه هواداران استقلال نگران هستند. رادیو، رسانه های دیجیتال، مجازی و مکتوب باید به آرامش فوتبال ایران کمک کنند. جایی که پاشنه آشیل فوتبال ایران است، نه پرسپولیس مقصر است و نه استقلال. آقای صدری یک سال است و من یک ماه است که اینجا هستم. ما مجبور نیستیم در 40 سال گذشته به فرید پاسخ دهیم. اگر می خواهید مشکلات پایان یابد، باید دست به دست هم دهیم.

وی ادامه داد: قصد مصاحبه نداشتم و به من گفتند چهار کار انجام دهم و بعد در انظار حاضر شوم اما وقتی احساس کردم هواداران ناراحت هستند، زیر قولم زدم. با تشکر از کمیته اولیه برای انتقاد از من. مشکلی نیست ما مجبور نیستیم بجنگیم و مردم را آزار دهیم. روزی که آمدم 12 مهر بود و گفتند چهار پنج روز دیگر فرصت دارید تا مجوز حرفه ای بگیرید! باور کنید من تیمی را ترک کردم که 24 ساعت شبانه روز کار می کرد و فقط سه ساعت می خوابید. اگر دیدید سال آینده تا پنج صبح کار می کنیم، شکایت کنید کمیسیون استیناف سه ماه مهلت داده تا ابهامات را در قالب های جدید برطرف کنیم. تا یک ماه دیگر مشکلات را حل می کنیم اما من و صدری نمی توانیم یک شبه کاری انجام دهیم. مسئولان کشوری آقای رئیسی، آقای اژه ای، آقای قالیباف، اگر می خواهید به شصت هفتاد میلیون نفری که طرفدار استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز و… هستند احترام بگذارید، مثلا جمعه که به استان ها می روید، یک بار صدری را بشنوید. او چه می گوید؟ مثل ماجرای واگذاری دشت مغان یا کارخانه نیشکر. مشکل صدری در پرسپولیس را ببینید.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: از روزی که به استقلال آمدم هرگز در تمرین شرکت نکردم زیرا تیم را به فرهاد مجیدی که بهترین انتخابم بود واگذار کردم. برای انجام آن در سه سال. اگر قراردادش کم بود، آن را سه برابر کردم، چون هویت فرهاد به عنوان یک مرد برجسته برایم مهم بود. به او گفتم روی کارهای فنی تمرکز کند و من کارهای اقتصادی باشگاه را انجام می دهم. بگذار من و صدری با ثروتی که در استقلال و پرسپولیس وجود دارد پول در بیاوریم. سال گذشته قرارداد استقلال با اسپانسر 80 میلیارد تن بود و در نهایت 110 میلیارد تن اگر بتوانیم بیش از هزار میلیارد تن کنیم. اگر من و صدری سالانه 500 میلیارد تن و بعد بیش از یک میلیارد تن درآمد داشته باشیم، می توانیم ورزشگاه بسازیم. امسال می خواهیم پول و ثروت تولید کنیم.

ایرلو تاکید کرد: نمی خواهم در مورد اسپانسر صحبت کنم. ما چیزی نمی فروشیم، ثروت تولید می کنیم. ما می خواهیم از ظرفیت تولید استقلال پول داشته باشیم. چهارشنبه گذشته جلسه ای با عزیزی هادم و بهاروند در خصوص تبلیغات اکولوژیکی ورزشگاه داشتیم که به ما تحویل داده می شود. از بحث تبلیغات محیطی می توانیم 150 میلیارد تن درآمد داشته باشیم که دو برابر قرارداد استقلال با دلال در سال گذشته است. از آقای جبلی رئیس صدا و سیما که خودش ورزشکار است خواهش می کنم که اجازه دهند از فرصت های محتوایی کسب درآمد کنیم. چرا از فرصت های محتوای رادیویی کسب درآمد نمی کنید؟ من از محتوای بی جان استقلال بیش از هزار میلیارد تومان فوتبال درآمد دارم. اگر من این پول را دریافت کنم، آیا آقای اولایایی، آقای عباسی یا یکی از اعضای کمیته استیناف سال آینده به من بدهکار هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید