انهدام شبکه جعل قضایی در آذربایجان غربی / دستگیری سه متهم جعل اسناد قضایی

ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801219

عباتی گفت: شبکه ای از اظهارات جعلی دادگاه در استان توسط سه متهم شناسایی و منهدم شد که سعی در باج گیری و کلاهبرداری از مراجعین دادگاه داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر عتباتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: افرادی با ارائه احکام کذب از شعب تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به محاکم استان و پس از اطلاع از کذب بودن احکام خود به موضوع حفاظت و اطلاع رسانی رسیدگی کردند. دستور کار دادگستری استان.

وی ادامه داد: پس از بررسی کارشناسی و رصد اطلاعات موسسات داوری و دریافت مستندات، مشخص شد این افراد برای پیگیری پرونده خود به موسسه داوری مراجعه کرده اند.

وی بیان کرد: در این اقدام خانمی به نام س.ک به همراه متهم دیگر به نام س.ا خود را به عنوان وکیل معرفی و با اخذ وکالتنامه اقدام به سیر مراحل قانونی و اعمال مفاد ماده 477 قانون آیین دادرسی کردند. 10 میلیارد ریال جریمه نقدی از مشتریان دریافت شد.

رئیس قاضی آذربایجان غربی گفت: تا چند ماه دیگر مددجویان برای نظارت بر نتیجه رسیدگی مجدد به دفتر موسسه مراجعه می کنند.

عتباتی گفت: با توجه به حساسیت موضوع موضوع در اولویت حفاظت و اطلاع رسانی دستگاه قضایی آذربایجان غربی قرار گرفت و با هماهنگی و دستور دادستانی این افراد به جعل و استفاده از اسناد جعلی و کلاهبرداری و کلاهبرداری متهم شدند. مردم را به توهم امیدوار می کند.» دریافت وجه از مراجعین دستگیر شده و لوازم اداری آنها ضبط می شود.

وی ادامه داد: در بازرسی از دفتر و رایانه محکومان تعداد زیادی پرونده کشف و مشخص شد که این افراد با همدستی متهم ردیف سوم به نام ح.ح اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد مردم کرده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 25 نفر از شهروندان از اقدامات آنها متضرر شده اند که شکایت آنها در شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی انقلاب ارومیه مطرح شده است.

وی در پایان از مردم خواست فریب افراد و نهادهای مدعی نفوذ و اخذ نظرات قضایی را نخورند چرا که قوه قضائیه نفوذناپذیر است و افرادی که ادعای نفوذ در قوه قضائیه دارند تنها هدفشان فریب و سوء استفاده از اعتماد و جهل قانونی مردم است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید