واکنش اسنپ به کاهش سهم تاکسی های اینترنتی

واکنش اسنپ به کاهش سهم تاکسی های اینترنتی

واکنش مدیرعامل اسنپ به کاهش سهم تاکسی های اینترنتی

به گزارش عرش آنلاین ، متاسفانه از ابتدای سال 1402 سهمیه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی – علیرغم مصوبه سال 1397 – قطع شد و کاربران اسنپ رانندگان برخلاف مصوبه خود بیش از یک سال از دریافت سهمیه سوخت محروم بودند. حقوق قانونی.

از آنجایی که کاربران رانندگان تاکسی اینترنتی – مانند رانندگان تاکسی – اپراتور حمل و نقل محسوب می شوند، طبق قانون حق دریافت امتیاز در این زمینه را دارند. گرفتن سهمیه سوخت از بخش حمل و نقل عمومی یکی از آن نکات است و این سهمیه باید بر اساس میزان تردد کاربران رانندگان در ناوگان تاکسی های اینترنتی به آنها داده شود.

از سوی دیگر، کاربران تاکسی‌رانان اینترنتی با چالش جمع‌آوری کارت سوخت از پمپ بنزین‌ها مواجه هستند و این امر باعث افزایش قیمت بنزین برای آنها می‌شود. این مصرف کنندگان برای خدمت به بخش حمل و نقل به سوخت نیاز دارند و تصمیمات اخیر در مورد جمع آوری کارت سوخت بسیار مشکل ساز خواهد بود.

رانندگان تاکسی اینترنتی که از سهمیه سوخت استفاده نمی کنند، در کنار مشکلات سوخت گیری در پمپ بنزین ها، تبعات زیادی را بر حمل و نقل درون شهری تحمیل می کند. با توجه به مشکلات ذکر شده، تمایل به فعال بودن در بین کاربران رانندگان به شدت کاهش می یابد که بر تعادل تقاضا و عرضه و همچنین هزینه کلی سفر تأثیر منفی می گذارد. بنابراین پیامدهای این تصمیمات علاوه بر کاربران اسنپ درایور بیش از 70 میلیون کاربر مسافری این سامانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اثر تورمی جدی در این حوزه خواهد داشت.

اسنپ ​​مسافت ماهانه طی شده توسط تمامی کاربران راننده در سفرهای اسنپی را به نهادهای مسئول ارائه می دهد. این وزارتخانه با جمع‌آوری گزارش‌ها و ارسال آن به وزارت نفت، سهمیه‌بندی سوخت را به کاربران تاکسی‌رانان اینترنتی بر عهده دارد. متأسفانه از اسفند 1401 علیرغم ارسال منظم گزارش ها و پیگیری های مکرر از سوی سازمان های مسئول، سهمیه سوخت به حساب راننده واریز نشده است.

همچنین بررسی های انجام شده توسط نهادهای مسئول در مورد روش محاسبه ناوبری راننده صحت بیش از 99 درصدی آن را تایید کرد. این نشان می دهد که برخلاف روش های آفلاین تخصیص سهمیه بنزین که با دقت بسیار کم و اتلاف منابع زیاد انجام می شود، در تاکسی های اینترنتی، تخصیص سهمیه بنزین به صورت دقیق و بدون تضییع حقوق شهروندان انجام می شود.

کماکان خود را موظف می‌دانیم تا برای احقاق حقوق کاربران رانندگان تلاش کنیم و امیدواریم در اسرع وقت تصمیم و پاسخ روشنی از سوی مقامات مسئول دریافت کنیم.