واکنش جالب مدافع خشمگین ساپینتو به جدایی او

پس از پایان لیگ بیست و دوم و فصل پرفراز و نشیب بازیکنان استقلال، صالح حردانی که یکی از بازیکنان مورد علاقه فرهاد مجیدی بود و با او به استقلال آمده بود، در گفتگو با خبرنگار ورزش سه در مورد دوران حرفه ای خود و تیم استقلال زیر نظر او صحبت می کند. رهبری ریکاردو ساپینتو صحبت کرد.

مدافع محبوب هواداران استقلال که اولین دربی خود را در شهرورده فروو امسال نداشت، می گوید به سلیقه ساپینتو احترام می گذارد، هر چند که برایش حسرت زیادی به جا گذاشته است.

* از این فصل شروع کنیم، چرا استقلال قهرمانی و حذفی را از دست داد؟

ابتدا از همه هواداران محترم و عزیز استقلال بزرگ که همیشه در کنار ما بوده و هستند تشکر می کنم. سال گذشته استقلال قهرمان بدون شکست شد. ما تمام تلاشمان را کردیم که فصل اینطور تمام نشود و به لطف حمایت هواداران جشن قهرمانی را با آنها به اشتراک گذاشتم، اما نشد و شرمنده تک تک هوادارانمان هستیم.

* فکر می کنی چرا استقلال امسال بعد از یک فصل روان و با حداقل مشکلات شرایط بدی پیدا کرد؟

فقط می دانم که کل تیم همیشه برای کسب بهترین نتیجه و قهرمانی تلاش می کردند.

* تا هفته چهارم ثابت بودی اما بعد روی نیمکت نشستی و دوباره از دربی فیکس شدی تا اینکه بعد از شکست مقابل سپاهان فیکس شدی و نجات پیدا کردی. علتش چه بود؟

من همیشه به نظر مربیان احترام می گذارم، زمانی که من شخصیت اصلی و فیکس آقای مجیدی بودم و سلیقه آقای ساپینتو باعث شد مهم ترین تورنمنت جهانی را در مدت کوتاهی برای رسیدن به جام جهانی از دست بدهم. من به سلیقه و نظر مربیان واکنشی نشان نداده ام و همیشه به آنها احترام گذاشته ام حتی زمانی که باعث شد بزرگ ترین اتفاق زندگی ام را در اوج از دست بدهم و از نظر روحی به هم بخورم. پس از این حادثه بازگشت به حالت عادی بسیار سخت بود. چون یکی از اهدافم رفتن به جام جهانی بود. برای این کار خیلی زحمت کشیدم، انتظار داشتم مربیان پشت سرم باشند و به من کمک کنند اما این اتفاق نیفتاد.

واکنش جالب مدافع خشمگین ساپینتو به جدایی او

* فصل گذشته یکی از ارکان قهرمانی بودید. در دربی بازی برگشت، یک تک به تک واضح را متوقف کردید و از 0-2 شدن بازی جلوگیری کردید و برای گل تساوی جسد یک پاس گل دادید. چرا امسال نتوانستی همانی که می خواستی باشی؟
آقا فرهاد همیشه به من انگیزه می داد و من هر روز پیشرفت می کردم. من امسال هم تمام تلاشم را کردم اما گاهی سلیقه آقای ساپینتو این بود که روی نیمکت بنشیند و کاری از دستش بر نمی آمد.

* تفاوت کار با مجیدی و ساپینتو چه بود؟
قابل مقایسه نیست. هر دو مربی من بوده اند و من همیشه به آنها احترام می گذارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
* به نظر می رسید می خواستی در این دربی انتقام بگیری، چرا نشد؟
قبلاً اشاره کردم که هدف کل تیم قطعا کسب نتایج درخشان و کسب عنوان قهرمانی بوده است. من همیشه با پیراهن مقدس استقلال جنگیده ام و تمام تلاشم را کرده ام و هیچکس و هیچ چیزی روی تیم ما تاثیری نداشته است. ما هرگز قصد انتقام نداریم و فقط به پیروزی فکر می کنیم، نه تنها در دربی بلکه در همه بازی ها.

*در دو دربی اولین فرصتی که مقابل دروازه استقلال قرار گرفت گل بود. چرا این اتفاق دو بار افتاد؟
آنهایی که فوتبالیست هستند می فهمند وقتی بازیکن پرسپولیس شوت زد، برای دفاع از دروازه برگشتم و متاسفانه توپ به من برخورد کرد و به سمت دروازه رفت. وقتی بازیکن پرسپولیس ارسال کرد، من توپ را دفع کردم چون در آن لحظه یک بازیکن پشت من بود، من فقط منحرف شدم و کسی نبود که توپ را بگیرد. باز هم از بدشانسی من این اتفاق افتاد. انشاالله تا جایی که بتونم جبران کنم.

واکنش جالب مدافع خشمگین ساپینتو به جدایی او

*می گویند وقتی بعد از گل مرادمند تشویق کردی به پشتش پریدی و مصدومش کردی، درست بود؟
نه، برایشان آرزوی سلامتی دارم. بعد از گلی که زدیم خیلی خوشحال شدیم اما من باعث مصدومیت آقا حسین نشدم و این خبر اصلا صحت ندارد. از خود حسین هم می توانید بپرسید. اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر مجروح شدن آقا حسین منتشر شده صحت ندارد و من آنها را تایید نمی کنم.

* در زمان اسکوچیچ اولین بازی ملی خود را انجام دادید اما بعد از آن دعوت نشدید. چقدر امید داری به جام ملت ها بروی؟
آدم به امید زندگی می کند. همیشه امیدوارم و دست از تلاش بر نمی دارم و امیدوارم به تیم ملی برسم.

* پیشنهادی دارید یا می خواهید بمانید؟
بعد از یک سال دیگر با باشگاه بزرگ استقلال قرارداد دارم و پیشنهاد خارجی هم دارم اما منتظر تصمیم باشگاه هستم. به باشگاه نامه نوشتم، شش تا هفت ماه هیچ پولی نگرفتم و شرایط زندگی سخت بود و از نظر مالی مشکل داشتم تا جایی که از اطرافیانم پول قرض کردم اما هرگز به آنها نشان ندادم و این برایم خوب نیست. اصلاً بازیکنی که در یک باشگاه بزرگ بازی می کند. هر چه باشگاه تصمیم بگیرد، من تابع آن هستم. من تنها بازیکنی هستم که کمترین درآمد را دارم، اما هرگز به باشگاه فشار نیاوردم.

* نظرت در مورد خداحافظی ساپینتو چیست؟
به هر حال آقای ساپینتو برای استقلال و به هر دلیلی که رفت زحمت کشید. برایش هر جا که می رود آرزوی موفقیت می کنم.

آخرین سخنرانی؟
انشاالله فصل جدید برای من فصل متفاوتی باشد و باید برای اتفاقات بهتری آماده شوم. سعی می کنم رضایت هواداران تیممان را جلب کنم و باز هم از آنها عذرخواهی می کنم. خدا کمک کنه در فصل جدید جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید