واکنش حاتب زاده به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران

واکنش حاتب زاده به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران

روز جدید سعید حاطب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی ها پیشنهاد مذاکره دوجانبه و محرمانه در کشور ثالثی مانند عراق را داده اند، گفت: در آن زمان هیچ گفتگویی بین ایران و آمریکا وجود نداشت. کمیسیون، اما از آن زمان تاکنون ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم برقرار نکرده است.

حاتب زاده ادامه داد: آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و به طور غیرقانونی از برجام خارج شد و تمام تلاش خود را برای از بین بردن برجام و اعمال تحریم های فرامنطقه ای و سرکوبگرانه علیه مردم ایران به کار گرفت و تمام تلاش خود را برای ممانعت از روابط عادی ایران به کار گرفت. تجارت و اقتصاد با کشورهای دیگر در تضاد است و آنقدر رشد کرده است که کشورهای همکار با ایران را برای مجازات متحدانش تحت فشار قرار می دهد. تا زمانی که این واقعیت ها در صحنه تغییر نکند، نمی توانیم تصور کنیم که ایران به هر شکلی بین تهران و واشنگتن تماس برقرار کند.

دیپلمات ارشد کشور خاطرنشان کرد: در مذاکرات وین، مذاکرات برای بازگشت قاطع، متعهد و عملی به آمریکا بود و ایران و 1+5 در حال مذاکره بودند.

وی گفت: «وضعیت هنوز تغییر نکرده است. امیدوارم آنچه در مورد سالیوان گفته درست باشد. اقدامات و برنامه های بایدن در تضاد با نیات سالیوان است. ما به اندازه کافی گوش داده ایم و منتظر اقدامی هستیم که ماه ها به تعویق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید