واکنش سامان قدوس به شنیدن حضورش در استقلال و پرسپولیس

وقتی برنتفورد را ترک کردی، کمتر کسی فکر می کرد که دوباره با پیراهن این تیم در لیگ برتر بازی کنی. لطفا در مورد دلیل جدایی خود از این باشگاه و پیوستن مجدد به این تیم بگویید؟

زمانی که تصمیم گرفتم برتفورد را ترک کنم، می خواستم بیشتر فوتبال بازی کنم، زیرا فکر می کردم از نظر روحی و جسمی در شرایط خوبی هستم. برنتفورد در آن زمان نمی توانست شرایط بهتری به من بدهد. بنابراین به تصمیم آنها احترام گذاشتم و با رضایت طرفین باشگاه را ترک کردم. سپس در تابستان دو بازیکن برنتفورد در موقعیت من مصدوم شدند. آنها از من خواستند که دوباره به آنجا برگردم زیرا باشگاه کسی را می خواست که برای تیم خوب کار کند و کاملاً با سیستم و قوانین تیم آشنا باشد، بنابراین تصمیم گرفتم دوباره به آنجا برگردم.

بازگشت به برنتفورد فوق العاده بود، بنابراین شما توانستید با گلزنی مقابل برنلی و کسب جایزه بهترین گل ماه اکتبر لیگ برتر، توجه هواداران را به خود جلب کنید. لطفا در مورد عملکرد خود بگویید؟

بله، درست است، من قبل از بازگشت به برنتفورد از دیدار خانواده و دوستان در سوئد انرژی و انگیزه زیادی گرفتم. وقتی به تمرینات پیوستم، سخت کار کردم، تمام توانم را به کار بردم تا بهتر شوم. از آنجایی که فرصت بازی بیشتر بود، به خوبی از آن استفاده کردم. خیلی خوشحالم که تلاشم نتیجه داد، توانستم آن گل را مقابل برنلی بزنم و جایزه اکتبر لیگ برتر را بگیرم.

در مدت حضورتان در برنتفورد، 43 بازی در لیگ برتر، 43 بازی در چمپیونشیپ، 9 بازی در جام اتحادیه و 5 بازی در جام حذفی انجام دادید. در آخرین بازی تیمتان مقابل شفیلد یونایتد به رکورد 100 بازی برای برنتفورد رسیدید. لطفا در این مورد کمی توضیح دهید.

صادقانه بگویم، من حتی نمی دانستم که 100 بازی برای برنتفورد انجام داده ام تا زمانی که باشگاه به من گفت. این یک موفقیت بزرگ برای من است و من به آن افتخار می کنم. امیدوارم بتوانم بازی های بیشتری را برای تیمم انجام دهم در حالی که عملکرد خوبی در برتفورد دارم و واقعا مثمر ثمر باشم.

همانطور که در ابتدای گفتگوی ما اشاره کردید، به دلیل مصدومیت زیاد بازیکنان برنتفورد، در این فصل مجبور شدید در پست های مختلف بازی کنید. دفاع راست، دفاع چپ، بال راست، بال چپ. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ در چه موقعیتی راحت تر هستید؟

نه راستش من مشکلی ندارم چون خیلی سریع با پست جدیدی که قبلاً بازی نکرده‌ام وفق می‌دهم. همچنین هر کاری که بتوانم برای کمک به تیمم انجام خواهم داد. فکر می کنم این دلیل خوبی برای برنتفورد بود که من را بخواهد زیرا مشکلی برای بازی در پست های مختلف ندارم. هر چند جایی که مربی صلاح بداند بازی خواهم کرد، اما پستی که ترجیح می دهم این است که در خط هافبک بازی کنم.

شما در کنار لژیونرهای مشهور ایرانی مانند آزمون، طارمی و جهانبخش جزو موفق ترین بازیکنان ایرانی خارج از کشور هستید. با توجه به عملکرد خوب شما در برنتفورد و اگر از این تیم جدا شوید، چقدر به دریافت پیشنهادات عالی از تیم های بزرگ امیدوار هستید؟

با این حال، هیچ چیز غیر ممکن نیست. با توجه به اینکه 30 ساله هستم، در بهترین فرم خود هستم، فکر می کنم در حال حاضر بهترین فوتبالم را بازی می کنم، به تمرینات و مبارزه ادامه خواهم داد تا به اهداف و رویاهایم نزدیکتر شوم. بقیه اش را به خدا می سپارم انشالله اتفاقات خوبی برایم بیفتد.

شما همیشه یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی ایران بوده اید، نظرتان در این مورد چیست؟ بسیاری از هواداران فوتبال به سبک بازی شما علاقه دارند؟

شما خوش آمدید، اما من اینطور فکر نمی کنم، زیرا ما بازیکنان بزرگ زیادی در تیم ملی ایران داریم. می دانم که خیلی ها می خواهند درباره من بیشتر بدانند، اما صادقانه بگویم، من آدم بسیار خجالتی هستم (می خندد). همیشه دوست دارم با عملکرد خوبم در تیم ملی فوتبالدوستان و همه مردم عزیز ایران را خوشحال کنم و تا زمانی که از سبک بازی من راضی و خوشحال باشند دوست دارم در تیم ملی باشم و برای آنها بازی کنم. .

در زمان حضور کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شدید و در سال های اخیر تجربه همکاری با 2 مربی دیگر یعنی دراگان اسکوچیچ و امیر گالنوئی را داشتید. کدام یک از این سه مربی بیشتر به شما اعتقاد داشتند؟

از زمانی که توسط آقای کی روش به تیم ملی دعوت شدم، خانواده جدیدی پیدا کردم و دوستان فوق العاده ای پیدا کردم که آنها را بسیار دوست دارم و همیشه تا آخر عمر با آنها دوست خواهم بود. در مورد همکاری با مربیان باید بگویم که هر سه مربی متفاوتی هستند اما خوب و با تجربه هستند اما از بین آنها سبک و تاکتیک امیر کلانوی را خیلی دوست دارم و بیشتر از همیشه به خودم نزدیکترم چون احساس می کنم می توانم. بهبود بیشتر همیشه نشان داده شود. جدا از اعتمادی که امیرخان به من داشت، این چیزی است که فکر می کنم سایر مربیان برای من انجام ندادند.

واکنش سامان قدوس به شنیدن حضورش در استقلال و پرسپولیس

چیزی تا آغاز جام ملت های آسیا باقی نمانده است؛ تورنمنت که تیم ملی ایران برای حضور در آن اردوهای متعددی را پشت سر گذاشت. چقدر به موفقیت ایران در این مسابقات امیدوار هستید؟ به نظر شما تیم ملی ایران می تواند قهرمان جام ملت های آسیا شود؟

این یک تورنمنت بسیار خوب با تیم های برتر و بازیکنان زیادی است. هر بار که بازی می کنم، امیدوارم برنده شوم. البته این را هم بگویم که تیم ملی ایران به لطف بازیکنان باتجربه، درجه یک و کادر فنی فوق العاده، در هر مسابقه ای عالی کار می کند. به شخصه به موفقیت این تیم در جام ملت ها امید و اطمینان زیادی دارم. بدون شک همه ما یک چیز می خواهیم و آن پیروزی و سربلندی تیم ملی و از همه مهمتر شادی مردم عزیز ایران است.

شما همیشه یکی از بازیکنانی هستید که شایعه حضور در تیم های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال و … شنیده می شد. در فصل نقل و انتقالات سوال من این است که آیا تا به حال پیشنهاد جدی از تیم های لیگ ایران دریافت کرده اید؟ دوست داری روزی فوتبالت را در لیگ ایران ادامه بدهی؟

خیر تاکنون پیشنهاد جدی از تیم های لیگ ایران دریافت نکرده ام، هر آنچه در رسانه ها مطرح می شود شایعه است، اما در مورد احتمال حضور در لیگ ایران باید بگویم که قصد ندارم این کار را انجام دهم. آن را در حال حاضر من حتی نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

آیا مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را تماشا می کنید؟ شرایط لیگ ایران را چطور می بینید؟ به نظر شما کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد؟

راستش من مسابقات لیگ برتر ایران را نمی بینم و فقط صحنه های جالب و اتفاقات مهم را تماشا می کنم، اما معتقدم لیگ برتر ایران تیم ها و بازیکنان بسیار خوبی دارد و ایرانی ها واقعا عاشق فوتبال هستند.

تازه ازدواج کردی به نظر می رسد زندگی زناشویی شما را در فوتبال موفق تر و پیشرفت کرده است.

بسیار از شما متشکرم. بله واقعا همینطور است. هر چند الان مسئولیتم بیشتر از قبل است، اما قبل از مسابقه یا حتی تمرین به تنها چیزی که فکر می کنم این است که عالی باشم و برنده باشم، به شادی خانواده و همسر عزیزم افتخار کنم. بدون شک بزرگترین حامیان من در این راه مهم و سخت هستند.

در پی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2022 قطر، اعضای این تیم حواله نقدی خودروهای خارجی را از ریاست جمهوری دریافت کردند که در روزهای گذشته توسط شورای عمومی دادگاه عمومی لغو شد. نظر شما را به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی می خواهم آیا می خواهید در مورد آن بدانید؟

راستش را بخواهید، من هم چیز زیادی در مورد آن نمی دانم، از جزئیات آن اطلاعی ندارم. ترجیح می دهم روی فوتبالم تمرکز کنم و سعی کنم آن را ارتقا دهم.