واکنش عجیب حسن روشن به انتخاب قلعه نویی

واکنش عجیب حسن روشن به انتخاب قلعه نویی

حسن روشن، کاپیتان سابق استقلال و مهاجم تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین، انتخاب قلعه نویی را بهترین اتفاق برای تیم ملی ایران می داند و معتقد است با یک بازیکن راه برای تیم ملی هموار خواهد شد. سرمربی محلی برویم اما به فکر یک سرمربی بزرگ در آینده باشید، گفتگوی کوتاه خود با پیشکسوت استقلال را با هم می خوانیم؛

بالاخره سرمربی تیم ملی را تعیین کردند، نظر شما در این مورد چیست؟

این تیم الان آنقدرها به مربی نیاز نداشت، بیشتر این بازیکنان لژیونر هستند. بیشتر آنها با مربیان خارجی کار می کنند و اکثر آنها ثابت هستند. بنابراین در بین بازیکنان تیم ملی، همه نحوه بازی این تیم را می شناسند. مربی ای مثل ساپینتو برای تیم ملی ما خوب نیست. مربی تیم ایران باید فلسفه خودش را می داشت. به معنای واقعی کلمه بزرگ باشد و بتواند تیم اول کشور را به او بسپارد.

پس انتخاب سرمربی داخلی را قبول دارید

دایی و امیر قلعه نویی و حتی در سطوح پایین تر فرهاد مجیدی گزینه های خوبی بودند. چون همانطور که گفتم، این تیم می داند که دارد چه می کند، اما شما نمی توانید روی آنها برای آینده حساب کنید. باید به سال های 1346 و 1347 برگردیم که افرادی مثل «محبوبین اصلی» در تیم حضور داشتند و هیچکس جرات جایگزینی آنها را نداشت. اما وقتی رایکوف آمد، ساختار را تغییر داد. باید سراغ مربی خارجی برویم که بداند وقتی به ایران می آید باید آستین ها را بالا بزند و با همه تیم ها از رده جوانان به بالا برخورد کند. چشم انداز او پنج ساله است و بعد از پنج سال یک تیم ملی با ساختار مناسب را به سرمربی ایرانی تحویل می دهد و می رود. در حال حاضر یکی مثل کالا نویی و حتی علی دایی بهترین گزینه برای تیم ملی بودند.

آیا از انتخاب قلعه جدید خود راضی هستید؟

به نظرم امیر قلعه نویی گزینه خیلی خوبی است. چون به فوتبال نزدیک است و در یک باشگاه کار کرده است. علی دایی تا حدودی از فوتبال دور بوده و اخیرا شرایطش به گونه ای شده که شاید از نظر روحی آمادگی هدایت تیم ملی را نداشته باشد. اما امیر گزینه خوبی برای جلو رفتن با او است اما باید به فکر جذب یک مربی بزرگ خارجی باشیم. البته شتر هم بزرگ است و تیم ما نیازی به شتر ندارد. پس از معنای لغوی کلمه باید از کلمه بزرگ استفاده کنیم. مربی ای که می تواند بزرگ فکر کند، نه کسی که بیاید تا به ما دستور دهد و چیزهایی را که نداریم به ما نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید