واکنش عجیب حسن روشن به حذف استقلال از آسیا

واکنش عجیب حسن روشن به حذف استقلال از آسیا

در آستانه دیدار حساس تیم های استقلال و فولاد خوزستان، موضوع عدم صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس به سوژه داغ این روزها در مجموعه آبی های تهران تبدیل شد. حسن روشن در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار استقلال و فولاد و همچنین مشکلات مربوط به عدم صدور مجوز حرفه ای این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 صحبت کرد.

استقلال و فولاد دوباره به هم رسیدند. پیش بینی شما از این مسابقه چیست؟

با توجه به شرایط جدول و حساسیت امتیازات، هیچ تیمی قطعا برای تساوی بازی نمی کند، بنابراین پیش بینی می کنم بازی خوبی باشد. البته استقلال در این دیدار انگیزه بیشتری دارد. چرا که فرهاد مجیدی پس از باخت در فینال جام حذفی به دنبال فرصتی برای جبران آن شکست بود. ضمن اینکه قطعا استقلال می خواهد جایگاه رهبری خود را حفظ کند و حتی آن را ارتقا دهد.

برای کنترل شیمبا چه کاری می توان انجام داد؟ آیا این بازیکن در اکثر بازی های حضوری خود برای استقلال گل زده است؟

وقتی تو این را بدانی، وقتی من متوجه می شوم و همه چیز را می دانم، فرهاد نباید آن را بفهمد؟ او قطعا به دنبال راه هایی برای کنترل این بازیکن است و به او توجه دارد. اما اگر استقلال می خواهد تیم خوبی باشد باید حمله کند و گل بزند.

شرایط این بازیکن در دیدار مقابل فولاد با گل رودی زست چگونه خواهد بود؟

خیلی خوب بود که دو بازیکن خارجی استقلال در این دیدار مقابل شهر خودرو گلزنی کردند و گلزنی کردند. با این حال از نظر تجربه استقلال هنوز جوان هستند. هر چه طولانی تر باشند با شرایط تیم همخوانی بیشتری دارند. فقط امیدوارم قراردادشان را تسویه کرده باشند که وقتی تسویه کردند نروند. درست است که این بازیکن دو ساله قرارداد دارد، اما معمولا در زیر تذکر می دهند که این بازیکن می تواند در پایان سال اول باشگاه ما را ترک کند و خوب نیست که بازیکن بعد از آن بیاید و در ایران دیده شود. شرایط خوبه در حال حاضر این بازیکن پس از 7 بازی یک گل به ثمر رسانده است و اگر از این به بعد در همه دیدارها گل بزند همچنان 6 بازی به استقلال بدهکار است.

مجوز حرفه ای و مشکلات پیش آمده برای استقلال و پرسپولیس چطور؟

من این را به فال نیک می گیرم. به هر حال ما می خواستیم خرج زیادی کنیم تا لیگ مان را بشکنیم، برویم دو بازی انجام دهیم و حذف شویم، حالا AFC به ما لطف دارد و باید از آنها تشکر کنیم. بهترین چیز این است که باشگاه های ما اینقدر هزینه نمی کنند و برنامه لیگ نقض نمی شود.

چرا به جایی رسیده ایم که باشگاه های ما مجوز ندارند؟

به شرطی که هر سال سرمان را بپوشانیم و فکر کنیم AFC آنها را نمی شناسد. در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا کادرفنی فوتبال ما را بهتر از آنها می شناسد، زیرا ما جاسوسان داخلی و خارجی داریم، آنها با خواندن مطالبی که در رسانه ها منتشر می شود به راحتی می توانند حقیقت را درک کنند. من فکر می کنم از آنجایی که فقط 4 باشگاه ما ورزشگاه خود را دارند، باید لیگ را بین همان چهار تیم حفظ کنیم. تا کی می خواهیم از قوانین AFC سرپیچی کنیم؟ ما معتقدیم که چون سر خود را می مالیم، می توانیم سر آنها را هم بمالیم. کم کم داریم فوتبالمان را شبیه کره شمالی می کنیم. در کره شمالی مردم فکر می کنند تیمشان قهرمان جهان است و باشگاه هایشان بهترین های دنیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید