واکنش حسن روشن به جنجال پرسپولیسی ها مقابل کلانوی

واکنش حسن روشن به جنجال پرسپولیسی ها مقابل کلانوی

حسن روشن با اشاره به انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال تاکید کرد: این انتخاب خوب است. چه خوب که از شر آن خارجی (ساپینتو) خلاص شدیم. قدم دوم این است که به همه کمک کنید تا موفق شوند. ما باید از مربیان ایرانی چه در تیم ملی و چه در سطح باشگاهی حمایت کنیم. بیایید دشمنی را کنار بگذاریم تا در هر دو زمینه رشد کنیم.

وی که یکی از منتقدان جدی ساپینتو بود با بیان اینکه گروهی از هواداران استقلال از این مربی حمایت می کنند، گفت: آنها هم اشتباه می کنند. اگرچه هزار نفر هم نبودند. سخنان انتقادی من بر اساس اصول فنی و روانی بود. ساپینتو برای تیم های ضعیف و کوچک مفید است. تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس مربی با شخصیت می خواهند. برخی از مربیان فردیت خود را حفظ می کنند، اما ساپینتو نه شخصیت اجتماعی داشت و نه شخصیت فنی.

وی افزود: استقلال زیر نظر ساپینتو گل هایی به ثمر رساند که هرگز برای آنها تمرین نکرده بود. مثل گل اول یا دومی که در فینال جام حذفی به پرسپولیس زدند. شاید اگر ساپینتو بعد از گل دقیقه 97 آن حرکت را انجام نمی داد و اخراج نمی شد، ما قهرمان می شدیم. یا اگر بازی لیگ را نباختیم با سه امتیاز آن بازی شانس زیادی برای قهرمانی داشتیم. حالا این اتفاقات افتاد تا ساپینتو برود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: با ساپینتو دشمنی نداشتم. تو این 7-8 سال هر وقت از یکی انتقاد کردم خواستم عوضش کنم!؟ اصلا اینطور نبوده و نیست من در مورد شفقت صحبت می کنم. فقط دلال ها از مربیانی مثل ساپینتو لذت می برند، اما این چیزی که من می گویم مورد تایید هواداران 20-30 میلیونی استقلال است.

وی درباره مربیان خارجی که در سپاهان و تراکتور کار می کنند نیز گفت: مربی تراکتور را ندیده ام اما مربی سپاهان شخصیت داشت. این هم نتیجه خودش را گرفت. مورایس از ساپینتو تاثیرگذارتر بود. البته تیم هایی مثل سپاهان، تراکتور، فولاد و استقلال خوزستان جزو تیم های درجه دو محسوب می شوند که البته استقلال و پرسپولیس درجه یک هستند.

روشن افزود: ساپینتو در مسابقه ای که با سپاهان داشت شکست خورد اما قبل از بازی شعار می داد اما سرمربی سپاهان سکوت کرد.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره انتقاد محمد مایلیهان از امیر کالا نوی گفت: نباید چنین مشکلاتی وجود داشته باشد. به گفته مایلی کوهن، من کاری ندارم. وقتی یکی مثل کی روش می گوید تو ایران مربی نداری 8 سال حقوق می گیرد. چاره ای جز استفاده از مربی ایرانی نداشتیم. خوشبختانه تیم ملی را از دست مربیان ضعیف و بیکار نجات دادیم. مربیان خارجی با ورود به تیم ملی بیکار بودند. حالا باید به مربیان ایرانی فرصت دهیم تا خودشان را ثابت کنند.

وی افزود: اکنون مربی خوبی داریم و بازیکنان آماده ای در تیم ملی حضور دارند. در این شرایط مایلی کوهن اشتباه می کند که این حرف ها را می زند. مربی انتخاب شده و همه از جمله مایلی کوهن باید به او کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید