واکنش علیرضا دبیر به کلمه ناو کشتی و مرگ مهسا امینی

واکنش علیرضا دبیر به کلمه ناو کشتی و مرگ مهسا امینی

علیرضا دبیر که به تازگی از مسابقات جهانی کشتی صربستان بازگشته است، امروز در مراسم قرعه کشی لیگ حاضر شد و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. او در ابتدای مراسم قرعه کشی گفت: من نمی خواهم قهرمان جهان و این چیزها شوم. همه چیز را صادقانه می گویم. من نه ناجی وزیر هستم و نه می خواهم رئیس هیئتم ناجی من باشد.

سپس رئیس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد موضوعات مختلف صحبت کرد.

7-8 سال به لیگ اعتقادی نداشتند
ابتدا دبیر درباره لیگ گفت: قرعه کشی لیگ کشتی است. متأسفانه 7، 8 سال به لیگ اعتقاد نداشتند، اما به خاطر 5، 6 کشتی گیر نمی توانیم درآمد 3، 4 هزار نفر را از بین ببریم. از ابتدا قاطعانه گفتم بعد از المپیک و جام جهانی لیگ برای ما مهم است. سازمان لیگ باید مستقل باشد و حتی به دوستانم گفتم به فدراسیون هم پول بدهید.

ما با هر کسی که تخلف کند برخورد می کنیم
وی در خصوص برخی درگیری ها در جریان لیگ یک کشتی گفت: با هرکسی که به کشتی در کشور آسیب بزند برخورد خواهم کرد. این شخص می تواند یک مربی، یک طرفدار یا یک مبارز باشد. در مورد من و کمیته انضباطی، محکم ایستاده ایم. به هر حال به امنیت این شهر و شهرستان ربط دارد.

قرارداد کشتی گیران باید شفاف باشد
علیرضا دبیر نیز گفت: از تیم ها می خواهم قرارداد محکم ببندند و قرارداد شفاف شود. حتی قراردادها باید دو یا سه ساله باشد. از طرفی برخی تیم ها به کشتی گیر ما رای نمی دهند اما کار باید در دادگاه پیگیری شود. کشتی گیران خارجی هم می توانند جذب تیم شوند و محدودیتی نداریم.

ما هنوز ساختمان را می خواهیم. تنها رفت
در قسمت بعدی رئیس فدراسیون کشتی درباره جدایی محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی گفت: آنجا در خدمت تیم فرنگی بودیم. ما باید مبارزه را به دو بخش تقسیم کنیم. قبل از ساخت و ساز و بعد از ساخت. قبل از بنا، حسن رنگرز، علی آبادی و چند نفر دیگر را داشتیم. پس از محمد بنا، 4 مدال طلای المپیک و چند قهرمان جهان حضور دارند. در خیلی جاها مبارزه از آزاد پیشی گرفته است. کسانی که نقد می کنند باید کارنامه خودشان را ببینند. خود آقای بنا هم خسته شد. حمید سوریان دنبالم آمد و محمد بنا گفت من نمی آیم. ما همچنان از او می خواهیم که با ما باشد. او واقعاً استاد و در کار خود بی نظیر است. حتی می خواستیم نقاش انتخاب کنیم، با بنا مشورت کردیم. او باید عزت بدهد و با ما باشد.

من نباید جواب پدر حسن یزدانی را بدهم
وی در خصوص اظهار نظر پدر حسن یزدانی و انتقاد وی از سرپرست فدراسیون گفت: اگر قرار باشد در مورد چیزی نظر بدهم. اینها همه کشتی گیرانی هستند که می بازند و می برند. شاید پدرشان هم ناراحت شود. نمیتونم جواب همه رو بدم خدایا مرا ببخش، پدرم هم از دست دادن من ناراحت بود. فقط یه چیز کلی بگم وقتی حرفی از دهانمان بیرون می آید باید مسئولیت پذیر باشیم. با خودم می گویم امیدوارم حرفم درست باشد. بهتر است در این زمینه از خود یزدانی بپرسیم. امیدوارم خداوند از ما راضی باشد.

یک قهرمان جهان باید رزومه مربیگری داشته باشد
منشی همچنین در خصوص احتمال تغییر وزن کامران کاسم پور برای المپیک و انتقاد از کمبود قهرمان در کادرفنی گفت: من در حوزه فنی دخالتی ندارم و از درشکار درباره کاسم پور بپرسید.

وی افزود: قهرمان جهان و المپیک اگر قرار است سرمربی تیم ملی شود و به تشک نزدیک است باید بیاید و در باشگاه تمرین کند. ما همیشه نباید به دنبال مشاوره باشیم. ما شرکت می کنیم و حق داری بیا بگو. اینجا یک عباس جدید می بینید و یک روز علیرضا حیدری آمد و حرف های خیلی خوبی زد. باز هم با افتخار می گویم که یک باربر هستم.

یک سال گذشت و پاداشی در کار نیست
بالاخره رئیس فدراسیون کشتی درباره جوایز کشتی گیران گفت: یک سال تا مسابقات جهانی 2021 کودکان سال گذشته باقی مانده و وزارت ورزش هنوز جوایز را به آنها نداده است. یکی باید بیاد جواب بده

مهسا امینی درگذشت
منشی درباره درگذشت مهسا امینی و اتفاقات پس از آن گفت: نباید مسائل را خلط کنیم. در این مورد دو موضوع وجود دارد، اگر فردی تخلفی انجام داده است، خود سیستم باید به آن رسیدگی کند. اجازه ندهیم بعضی از احمق ها این کار را بکنند. خیلی خوب است که یک نفر خلافی کرده باشد و ما بیاییم و به هم بگوییم. به خانواده محترم تسلیت میگم. خواهر عزیز و ارجمند ما بود. همه ما نسبت به او مغرضانه هستیم و همه برای او متاسفیم. نظام آنقدر ظرفیت دارد و ظرفیتش زیاد است که من به عنوان خادم مردم و نظام از مردم خواهش می کنم بیایند و در این موضوع متخصص باشند. ببینند آیا اتفاقی افتاده یا نه و به مردم اطلاع دهند.

این سوال بسیار مهم است. من می گویم ظرفیت سیستم خیلی زیاد است. شما به راحتی می توانید یک مشکل را حل کنید. بیایید خودمان انجام دهیم چون ظرفیت وجود دارد. سیستم ما آنقدر بزرگ است که می تواند این مشکل را جمع آوری کند. امیدوارم هر مشکلی هست به خانواده و مردم بگویند انشالله اتفاقی نیفتاده است و اگر بوده خود نظام شاکی است. قبل از همه ما، سیستم باید شکایت کند. ما نباید هر موضوعی را به خیابان بکشیم. وقتی این اتفاق برای امینی پسر روحل افتاد، ایستاد و او را زد. او از دستگاه قضایی تصمیم گرفت و با متخلفان برخورد کرد. خواهشمندیم همه ما متحد شویم و اقدامات دستگاه قضایی خود را دنبال کنیم. اگر مشکلی وجود دارد، از دستگاه قضایی می خواهیم که محکم بایستد و با متخلف برخورد کند. اگر تخلف سیاسی شود قابل جمع آوری نیست. موضوع را سیاسی نکنید این یک مسئله خیابانی نیست، اما همه ما باید در دادگاه بایستیم. خود سیستم جلوی همه می ایستد. تا زمانی که موضوع را سیاسی نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید