واکنش فنایی به ادعای جنجالی اش درباره داوران VAR عراقی در دربی

دربی صد و دوم پنجشنبه گذشته با تساوی یک بر یک مغربی ها به پایان رسید اما زمین این دیدار همچنان ادامه دارد. پس از پایان بازی پرسپولیس و استقلال، اظهارنظری از سوی محمد فنایی داور پیشکسوت کشورمان با حضور به عنوان کارشناس داوری در برنامه فوتبال برتر منتشر شد که در آن اظهار داشت: اگر عراقی ها این را نمی فهمیدند، این را نمی فهمیدند. پرداخت نشود.”

فنایی در پاسخ به این مشکل گفت: یکی از دوستان این فیلم را برای من فرستاد و من آن را تماشا کردم. متأسفانه حرف من اشتباه برداشت شد. در این صحنه قبل از اینکه داور تصمیم به بررسی VAR بگیرد، گفتم ضربه مدافع پرسپولیس خطا بوده و داور باید پنالتی اعلام کند. مثل صحنه های قبل که VAR خطا و پنالتی پیدا نمی کرد، نظرم را گفتم.

وی ادامه داد: در صحنه پنالتی استقلال هم گفتم که این حرکت و هندلینگ بازیکن پرسپولیس به قدری واضح و آشکار بود که 100 درصد کمک داوران ویدیویی پنالتی را اعلام کردند و پس از بررسی صحنه با VAR، فنادی فر پنالتی را اعلام خواهد کرد. یک پنالتی منظور من این بود که اگر VAR برای این صحنه پنالتی نمی دهد، چرا باید این همه هزینه کنیم و به داوران خارجی و عراقی پول بدهیم تا VAR را وارد فوتبال ما کنند. در این زمینه شیطنت هایی صورت گرفته است. تجربه و تصویر من در داوری در ایران و حتی جهان مشخص است و از گذشته تا کنون هیچ وقت دوست نداشته ام طرفدار یک تیم باشم.

این کارشناس داوری خاطرنشان کرد: بعد از دربی 102 گفتم تمام تصمیمات داوری و VAR درست بوده با این تفاوت که بازیکن استقلال را اخراج نکردم. در این صحنه قبل از اینکه احتمالاً داور بخواهد با VAR چک کند، گفتم کمترین تصمیم داور جریمه کردن بازیکن استقلال و اخراج او با کارت زرد دوم بود. اگر با VAR بررسی می شد، هافبک استقلال باید با کارت قرمز مستقیم اخراج می شد که این اتفاق نیفتاد.