واکنش نماینده زن مجلس به درگذشت مهسا امینی

واکنش نماینده زن مجلس به درگذشت مهسا امینی

روز جدید سامیه رفیعی کفت: حضور در مکان‌های مرتبط با نیروی انتظامی بدنام را به جامعه وارد می‌کند و زمانی که افراد در قالب «جهت‌یابی»، «بهانه»، «آموزش» یا هر اسم دیگری دستگیر یا احضار می‌شوند، امری ناخودآگاه برای آنها استرس زا است و بهتر است در امر به معروف و نهی از منکر تا حد امکان از احضار و دستگیری خودداری کنند.

سامیه رفیعی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در خصوص حادثه رخ داده برای مهسا امینی با تاکید بر لزوم پیگیری ابعاد این حادثه گفت: متاسفانه شاهد حادثه تلخی برای یکی از دختران هستیم. کشورمان و باید توجه داشت که این حادثه به هر دلیلی است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک زن از این اتفاق بسیار ناراحت هستم و احساس می کنیم در کنار خانواده آن مرحوم هستیم. همچنین در مقام نماینده کشوری با استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل 90 و فراکسیون زنان، توضیحات دقیق این حادثه را از وزارت کشور و نیروی انتظامی مطالبه خواهیم کرد.

رفیعی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای پیگیری این حادثه گفت: در خبرها دیدم که آقای رئیسی به وزیر کشور دستور پیگیری این حادثه را داده و پزشکی قانونی کارگروه ویژه تشکیل داده است. برای بررسی جنبه های پزشکی آن. مجلس با استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای پاکسازی این موضوع را از نزدیک دنبال خواهد کرد.
وی بیان کرد: بررسی ابعاد این حادثه باید با دقت و فوریت انجام شود و مقصران احتمالی به درستی پیگیری شوند.

واکنش نماینده زن مجلس به درگذشت مهسا امینی
تدفین مهسا امینی در قبرستان آیجی ساکز

نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: برای اجرای قانون می توان از روش های مختلفی استفاده کرد اما برای جذب افکار عمومی بسیار بهتر است که با ذوق و سلیقه قانون اجرا شود. اتفاقاتی مثل اتفاقی که برای مهسا امینی افتاد نباید خانواده ها را نگران حضور فرزندانشان در جامعه کند.

وی افزود: نیروی انتظامی در تشریح این حادثه گفت: خانمی برای توضیح و آموزش به یکی از کلانتری های تهران بزرگ معرفی شد که ناگهان در جمع دیگر افراد مراجعه کننده دچار مشکل قلبی شد. توجه داشته باشید که حضور در مکان‌های مرتبط با نیروی انتظامی برای مردم یک انگ است و وقتی افراد به شکل «هدایت»، «استدلال»، «آموزش» یا هر نام دیگری که به آن می‌دهیم دستگیر یا احضار می‌شوند، مشکل است. ناآگاهانه برای آنها استرس زا است و بهتر است تا حد امکان از احضار و دستگیری در انجام امر به معروف و نهی از منکر خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید