آماری شگفت انگیز از واکنش ها به درگذشت مهسا امینی

توییتر فارسی

تاکنون بیش از 190 هزار توییت در این راستا منتشر شده است. این توییت ها به طرز خیره کننده ای لایک شدند و بیش از 7.5 میلیون بار لایک شدند و 830000 بار بازنشر شدند. اعداد بزرگی که نشان دهنده درجه و حساسیت واکنش ها به آن است.

تاکنون حدود 1100 توییت در این زمینه ارسال شده است. تعدادی یادآور واکنش های توییتری به افزایش قیمت بنزین و رویدادهای نوامبر 2018؛ زمانی که بیش از هزار توییت در مدت زمان کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد.

بیشترین لایک ها در این زمینه توسط خواننده رپ علی کریمی، حسین ماهینی و هیچکس منتشر شده است. هر سه توییت بیش از 50000 بار لایک شده اند که در مقایسه با فضای توییتر رقم قابل توجهی است. این موضوع نشان دهنده گستردگی واکنش ها به این موضوع است که محدود به فعالان سیاسی و مدنی نیست.

تلگرام

تاکنون حدود 56 هزار پست تلگرامی در این زمینه منتشر شده است. این مطلب بیش از 132 میلیون بار مشاهده شده است. در اینجا نیز با اعداد خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شویم که نشان می‌دهد طیف گسترده‌تری از کاربران رسانه‌های اجتماعی این موضوع را دنبال کرده و محتوای آن را فوروارد کرده‌اند.

اینستاگرام

در اینستاگرام نیز شاهد استقبال گسترده در پست ها و استوری ها هستیم. محتوای اینستاگرام مرتبط با این موضوع ده ها میلیون لایک و کامنت دارد.

بر اساس این داده ها می توان گفت در یک سال اخیر هیچ موضوعی به اندازه مرگ مهسا امینی به دنبال واکنش های مجازی نبوده است. از نظر واکنش ها می توان این اتفاق را با اتفاقات سال 2018 مقایسه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید