واکنش وزارت نفت به خبر فروش کارت سوخت: هر کارت کد خاصی دارد; اگر از جایگاه خارج شود در جایگاه دیگری کار نمی کند / شناسنامه ها هم 160 لیتر بنزین دارند. بنابراین منطقی نیست که با اعداد از 1 تا 5 میلیون به فروش برسند

واکنش وزارت نفت به خبر فروش کارت سوخت: هر کارت کد خاصی دارد;  اگر از جایگاه خارج شود در جایگاه دیگری کار نمی کند / شناسنامه ها هم 160 لیتر بنزین دارند.  بنابراین منطقی نیست که با اعداد از 1 تا 5 میلیون به فروش برسند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: وظیفه ما این است که 90 درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و این در قانون نوشته شده و باید رعایت شود و هم اکنون در حال اطلاع رسانی این قانون هستیم.

به گزارش انتخاب، جعفر سالاری نسب درباره انتشار اخباری مبنی بر فروش کارت شناسایی سوخت گفت: در هفته آینده اطلاعات لازم را در خصوص استفاده مردم از کارت شناسایی سوخت ارائه خواهیم کرد. طبق قانون بودجه سال 1403; مردم باید 90 درصد سوخت گیری را با کارت سوخت شخصی انجام دهند.

وی به ایلنا افزود: پیش نیاز استفاده از کارت سوخت این است که فرجا کار را به گونه ای آماده کند که کارت سوخت یک هفته ای در اختیار مردم قرار گیرد، یعنی از تولید تا صدور و تحویل یک هفته طول بکشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در نوروز 1403 کارت سوخت جایگاه ها را افزایش دادیم تا مردم در رفت و آمد دچار مشکل نشوند و اکنون در نظر داریم این سقف را به روال گذشته برگردانیم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که 90 درصد مردم از کارت های شخصی خود برای سوخت استفاده کنند و این موضوع در قانون تنظیم شده و باید رعایت شود و هم اکنون این قانون را اطلاع رسانی می کنیم.

سالاری نسب گفت: کسانی که کارت شناسایی سوخت ندارند باید اقدام کنند و ظرف یک هفته کارت خود را دریافت می کنند.

وی ضمن تکذیب فروش کارت سوخت شخصی گفت: کارت های اضطراری جایگاه در اختیار صدا و سیما قرار دارد و رصد می شود و باید از تابلوی صورتحساب در اختیار شرکت قرار گیرد بنابراین امکان حذف کارت از جایگاه وجود ندارد. علاوه بر این، هر کارت دارای کد خاصی است و اگر از اسلات خارج شود، در اسلات دیگری کار نمی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: 60 لیتر بنزین یارانه ای و 100 لیتر بنزین با قیمت آزاد در شناسنامه مالک خودرو است، بنابراین منطقی نیست که این میزان 160 لیتر با تعرفه هایی که در فضای مجازی است. با ارقام ذکر شده از 1 تا 5 میلیون؛ برای فروش

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم باید کارت سوخت خود را شارژ کنند و به هیچ عنوان کارت خود را همراه نداشته باشند. می توانند برای مواقع ضروری از کارت استفاده کنند اما با توجه به کاهش صدور کارت، سقف استفاده از کارت صندلی را افزایش می دهیم.

سالاری نسب یادآور شد: با توجه به ادامه سفرها در هفته آتی، پیش بینی لازم برای استفاده از کارت جایگاه و تامین سوخت اندیشیده شده است.