واکنش یکی از اعضای فدراسیون به مبلغ قرارداد قلانوی

وی در مورد اینکه آیا گلگهر در دیدار حذفی درخواستی برای نیمکت نشینی داشت یا خیر، گفت: نمی دانم درخواستش دریافت شد یا خیر اما از رفتار حرفه ای باشگاه گلگهر تشکر می کنم چون نظر مساعدی داشتند. تیم ملی و علیرغم اینکه در اوج هستند بهترین مربی آنها را ترک می کند. بین کلانوی، فدراسیون و گل گهر توافقاتی صورت گرفته است و من بار دیگر از بچه های سیرجان تشکر می کنم.

افشاریان در مورد مبلغ قرارداد کلانوی در تیم ملی و اینکه گفته می شد قرارداد او با گل گهر 50 میلیارد است، گفت: واقعا اشراف ندارم و محرمانه است. اگر می توانید از آقای کلانوی یا تاج بپرسید.» چیزی که من می دانم این است که آقای گالنوی برای پول یا مادیات به تیم ملی نیامد، اگر دنبال پول بود، می ماند، او به دنبال شایستگی است. از فوتبال و کمک به مردم و تیم ملی. حفظ شود و اعضای هیئت مدیره پشت سر او بایستند.

افشاریان درباره مدت قراردادش گفت: بله تا پایان جام ملت ها است اما بدون شک هرکس تیم را قهرمان جام ملت ها کند آینده هم برای اوست.

وی درباره دستیاران کلانوی توضیح داد: بی شک باید برای آینده تیم ملی به کلانوی کمک کنیم. ما و آقای تاج هیچ نفوذی روی دستیارانش نداریم. ما فقط از آقای قلعه‌نوی می‌خواهیم که بهترین دستیاران را برای انجام کارهای خوب و عالی انتخاب کنند.

افشاریان در خصوص بازی دوستانه با روسیه و برنامه کلانوی گفت: در این موضوع اشرافی ندارم. گالنووی مربی کوچکی نیست و همه بازیکنان ایرانی را می شناسد و سعی می کند بهترین تصمیم را برای اعتبار خود بگیرد. با توجه به اینکه یکی دو روز پیش جلسه ای داشتند، برنامه یک ساله و بلندمدت ایشان تنظیم شده است و برنامه را پیش می بریم. بدون شک تلاش می کنیم بهترین ها را برای تیم ملی ارائه دهیم تا برای جام ملت های آسیا آماده شود.

رئیس کمیسیون داوران درباره VAR گفت: ما شرکتی هستیم که با ما قرارداد داریم و با ما کار می کنیم و اقدامات اداری و قانونی انجام می دهیم. آخرین برنامه ای که انجام دادیم، گروه ویژه VAR در قطر با مدرسان فیفا بود. اگر مشکل خاصی وجود ندارد اولین قدم بعد از آن آموزش داوران ماست. آموزش در ایران خواهد بود و اتفاقات خوبی خواهد افتاد. حتی اگر با دو یا سه ورزشگاه به VAR برویم، این کار را می کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه مانند ازبکستان دو یا سه ورزشگاه VAR دارند و بقیه بازی ها ندارند. سعی می کنیم در ورزشگاهی با ساختار فیزیکی بهتر این کار را انجام دهیم. ما مشکلات خودمان را داریم. تحریم ها و فشارها روی کشور کار را سخت می کند اما برای ازبکستان گفتم اگر با دو یا سه ورزشگاه انجام شود منع قانونی از سوی فیفا ندارد.

افشاریان در مورد اینکه آیا تا پایان فصل آینده VAR خواهیم داشت یا خیر، گفت: اگر خدا کمک کند و اتفاق بدی نیفتد، انشالله در کنار شما خواهیم بود.

وی در خصوص حذف فغانی از لیست داوران بین المللی ایران گفت: ابتدا از همه داوران بین المللی تشکر می کنم که همگی تقریبا نخبه هستند. هر چند آقای عرب برگی و منصوریان تا دو هفته آینده نخبه می شوند. بدون شک به شما می گویم که بعد از آقای فغانی، آقای مد فنادی فر در راس لیست قرار دارد. امیدواریم آقایان فنادی فر، منصوریان، دکتر بیژن حیدری و پیام حیدری و سایر دوستان بتوانند جای آقای فغانی را بگیرند، اما فردی که فکر می کنید می تواند این داور را به رویدادهای مهم بفرستد، آقای مود فنادی فر است. امیدوارم آقای فغانی هرجا هستند از زندگی خود لذت ببرند.

وی در خصوص اینکه آیا دلیل غیبت عمده فهر در این هفته اشتباه او از هفته قبل بوده است، گفت: خیر، توجه داشته باشید که هیچ قاضی هفته قبل این هفته را قضاوت نکرده است. قای دوانیفر در دیدار قبل مشکلی نداشت. اینها مشکلات جزئی و رفع اشکال جزئی بودند. طبق روال ما، تمام داوران کشوری که هفته گذشته قضاوت کردند، این هفته حضور نداشتند. انشاالله در آینده آقای مد اصولگرا باشد.

افشاریان با بیان اینکه اگر داور در این هفته اشتباه کند، به عنوان رئیس کمیته داوران اعلام می کند که آیا داور هفته آینده به دلیل اشتباه هفته قبل محروم می شود یا خیر، تصریح کرد: سوال شما رفتار حرفه ای و قانونی دارد که باید انجام دهیم. داوری که موثر است و امتیاز نظارتش طبق 10 امتیاز زیر 8 است، با او برخورد می کنیم، یعنی هفته آینده قطعا از قضاوت محروم می شود. اما داوری که بعد از بازگشت محروم می شود می تواند از بعد روحی و روانی و بازتاب آن در جامعه تاثیرگذار باشد. در هیچ جای دنیا اعلام نمی کنند اما اگر نظر داور در نتیجه تاثیر بگذارد قطعا طبق قانون برخورد می کنیم و هیچ اغماض نمی کنیم. در فصل های قبل دوستانی که اشتباه کردند هفته نبودند. افرادی هستند که این هفته بیرون هستند اما هرگز اعلام نمی کنیم زیرا در هفته های آینده به این داور نیاز داریم و باید آنها را از نظر روحی شارژ کنیم تا در هفته های آینده در کنار ما باشند.

وی درباره احتمال حضور داوران پشت دروازه در هفته های حساس پایانی به لیست داوران گفت: اصلا این امکان وجود ندارد. برنامه پشت دروازه منتفی بود اما با توجه به حساسیت بازی های لیگ یک، لیگ دو و لیگ برتر سعی می کنیم پخته تر عمل کنیم و داوران مجربی برای این بازی ها داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید