محکومیت یکی از اعضای سابق سیا در یکی از بزرگترین پرونده های سرقت اطلاعات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک مهندس نرم افزار سابق در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به افشای اطلاعات طبقه بندی شده به وب سایت افشاگر ویکی لیکس محکوم شد.

هیئت منصفه دادگاه فدرال منهتن صبح پنجشنبه جاشوا شولت 33 ساله را به هشت اتهام جاسوسی و یک مورد مانع تراشی در تحقیقات پرونده Vault 7، یکی از بزرگترین پرونده های سرقت اطلاعات در جهان، محکوم کرد.

به گزارش رویترز، شولت یک ماه پیش خود را به دادگاه تسلیم کرد و در جلسات دادگاه شرکت کرد و هیئت منصفه از روز جمعه بررسی پرونده او را آغاز کردند.

محاکمه قبلی او در مارس 2020 پس از اینکه هیئت منصفه در مورد اتهامات اصلی به بن بست رسیدند به پایان رسید.

دیمین ویلیامز، دادستان منطقه منهتن گفت: «امروز، شولت به خاطر یکی از وقیحانه ترین و مخرب ترین اقدامات جاسوسی در تاریخ آمریکا، با هدف تضعیف تلاش های ایالات متحده برای مبارزه با سازمان های تروریستی و سایر فعالیت های جنایتکارانه در سراسر جهان، محکوم شد.

به گزارش رویترز، مطالب فاش شده مربوط به ابزارهای نرم افزاری است که سیا برای نظارت بر افراد خارج از ایالات متحده از طریق ابزارهایی مانند هک گوشی های هوشمند و تلویزیون های متصل به اینترنت استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، ویکی لیکس در مارس 2017 اقدام به انتشار مطالب افشا شده از سازمان جاسوسی آمریکا کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده می گوید شولت، که در نوامبر 2016 از سیا استعفا داد، به دلیل نارضایتی از نحوه برخورد مدیریت با او، انگیزه افشای اطلاعات بود. شولته در پاسخ گفت که به دلیل مشکلاتی که با مدیریت داشت، توسط این افشاگری متهم و قربانی شده است.

به گزارش رویترز، او ابتدا در آگوست 2017 به اتهامات غیرمرتبط دزدی و افشاگری دستگیر شد و از آن زمان پس از لغو وثیقه چهار ماهه اش در زندان به سر می برد.

وزارت دادگستری در ژوئن 2018 اتهامات علیه ویکی لیکس را اعلام کرد.

ویکی لیکس پیش از این گزارش داده بود که پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا با استرداد جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر، به ایالات متحده موافقت کرده و احتمالاً با 175 سال زندان مواجه خواهد شد.

آسانژ توسط مقامات ایالات متحده به 18 اتهام از جمله جاسوسی مربوط به انتشار مجموعه گسترده ای از اسناد محرمانه نظامی ایالات متحده و اسناد دیپلماتیک توسط ویکی لیکس که به گفته آنها جان انسان ها را به خطر می اندازد تحت تعقیب است.

رئیس جمهور مکزیک نیز به این اقدام انگلیس واکنش نشان داد و گفت: اگر بنیانگذار سایت ویکی لیکس در آمریکا به حداکثر مجازات محکوم شود، مجسمه آزادی باید تخریب شود زیرا دیگر نماد آزادی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید