وحید یامین پور بله پرسپولیس نه!

هواداران پرسپولیس روز سه شنبه در اعتراض به رفتار وزیر ورزش و جوانان با تیم محبوبشان مقابل وزارت ورزش تجمع کردند. این اعتراض با حضور مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس و گفتگو با هواداران معترض به پایان رسید اما درخواست هواداران پابرجا ماند. وزارتخانه در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه اقدام کند.

حمید سجادی وزیر ورزش پس از این تجمع در گفت و گو با دوربین های تلویزیونی درباره وضعیت باشگاه پرسپولیس و مدیریت آن گفت: او از اختیارات مدیرعاملی برخوردار است. سجادی در چند ماه گذشته همین جمله را تکرار کرده و به نظر می رسد مدتی است که طرفداران او را در حال تکرار آن می بینند.

23 شهریورماه جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس استعفا داد و مجید صدری به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد، به امید اینکه به زودی مدیرعامل جدید قرمزها معرفی شود. این روند تا به امروز ادامه داشته است.

این تنها تعلل وزارت ورزش و در راس آن حمید سجادی به عنوان وزیر نیست. در مجموع به نظر می رسد وزارت ورزش علاقه زیادی به تعلل در اجرای وظایف خود دارد و این فقط مختص هواداران پرسپولیس نیست. حمید سجادی از بدو ورود به وزارت نتوانست برای تصدی پست معاونت قهرمانی تصمیم گیری کند و علیرغم یک زاویه خاص به همکاری با مهدی علینژاد معاون مسعود سلطانی فر ادامه داد تا اینکه خود علی نژاد تصمیم به کناره گیری گرفت. چهار روز از استعفای علی نژاد می گذرد و خبری از تعیین معاون جدید نیست. با نزدیک شدن به بازی های آسیایی، ناامیدی معاون وزیر ورزش روند آماده سازی تیم های ورزشی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزارت ورزش نیز ورود بانوان به ورزشگاه را به تعویق می اندازد و منتظر زمان برای رفع مشکلات است. اخیراً شایعه شده است که هواداران برای راه اندازی سیستم فروش بلیت باید یک ماه دیگر منتظر بمانند.

سجادی 13 آذرماه هنگام تماشای دربی پایتخت گفت: اکنون زمان تماشای این دیدار است و زمان چنین صحبت هایی نیست و در حال بررسی این موضوع هستیم. نکته جالب اینکه همین بازی دربی به دلیل تاخیر وزیر ورزش برای رسیدن به جایگاه ویژه به جای ساعت 16:15 ساعت 16:20 برگزار شد!

تعلل دیگر وزارت ورزش و جوانان در زمینه خصوصی سازی سرخابی هاست. حمید سجادی در 13 شهریور در اولین قول خود برای واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی اعلام کرد که این اتفاق در نهایت تا 60 روز آینده رخ خواهد داد. بیش از 30 روز از 13 آبان، تاریخی اعلام شده از سوی وزیر می گذرد و حسین گربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی به تازگی آخرین وضعیت خصوصی سازی در این دو باشگاه را اعلام کرده که همچنان چالش های زیادی وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان بداند اینها مسائلی نیست که به مرور زمان حل شود و زمان خرید کمکی به حل مشکلات نمی کند. اگر وزیر ورزش اصرار دارد که مجید صدری تمام اختیارات یک مدیرعامل را دارد، چرا او را به عنوان مدیرعامل معرفی نمی کنند تا مشکلات حل شود و اگر شخص دیگری مدیرعامل سرخ ها می شود، چرا این اتفاق نمی افتد؟

وزیر ورزش باید پاسخ دهد که دقیقا منتظر چه چیزی است و هدفش از ایجاد این همه حاشیه بی دلیل چیست؟ سجادی باید همین را برای نایب قهرمان توضیح دهد.

چگونه وحید یامین پور مجری صدا و سیما را در روزهای اول بدون رزومه مشخص به عنوان معاونت امور جوانان منصوب کردید اما در حوزه ورزش خلاصه نمی شود؟ اگر وب سایت فقط با هر چیز دیگری “ادغام” شود، چه فایده ای دارد؟ او همچنین باید توضیح دهد که چرا وعده 60 روزه خود مبنی بر خصوصی سازی سرخابی ها محقق نشده است و اگر این اتفاق نیفتد چرا زودتر آن را اعلام نخواهد کرد.

شاید فردا بهتر باشد نام وزارت ورزش و جوانان به وزارت تعلل و سکوت تغییر کند تا حداقل کارکرد آن برای همه روشن شود. تنها کاری که حمید سجادی از زمان تصدی این مسئولیت انجام داده این است که وارد بحث تبلیغات محیطی باشگاه شود و کاری جز تبریک به ورزشکاران و یا اظهارنظر در مورد رویدادهای سیاسی و مذهبی انجام ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید