وزرای خارجه ایران و هند بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند


ساعت: 20:28
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1854582

وزرای خارجه ایران و هند بر ضرورت کمک به افغانستان برای عبور از شرایط سخت اقتصادی کنونی و تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد هند بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 18 خرداد) دو دور با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفتگو کرد.

در این نشست طیف گسترده ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه های مختلف راهبردی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر عبداللهیان با اشاره به مکمل بودن اقتصاد دو کشور و ظرفیت های فراوان برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و هند، بر لزوم تدوین نقشه راه برای پیشرفت روابط همه جانبه راهبردی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. هندوستان

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این زمینه گفت: تهیه نقشه راه همکاری های راهبردی دو کشور می تواند روابط بلندمدت دو کشور را تنظیم کرده و آنها را از تأثیر عوامل مخرب مصون نگه دارد.

توسعه همکاری های منطقه ای و تمرکز دو کشور بر صلح و ثبات در افغانستان از موضوعات مورد توجه وزرای خارجه دو کشور بود. آنها با تاکید بر نیاز به کمک به افغانستان برای غلبه بر وضعیت دشوار اقتصادی کنونی، بر این باورند که تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان مهمترین راه برای مشارکت همه اقوام و گروه های افغان در تعیین سرنوشت کشورشان است.

وزیر امور خارجه هند با تاکید بر اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دهلی برای گفتگو در خصوص روابط دو کشور، ضرورت تشکیل جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی و بسیج همکاری های احتمالی اقتصادی و تجاری را یادآور شد و به زودی نیاز است. خوانده شود

تمرکز بر تقویت همکاری ها در توسعه بندر چابهار و سایر خطوط مواصلاتی و کریدورهای منطقه مشترک از دیگر موضوعات مطرح شده توسط وزیر امور خارجه هند بود.

در پایان این دیدار وزرای دو کشور بر ادامه رایزنی‌های مقامات دو کشور در سطوح مختلف برای تهیه نقشه راه همکاری‌های راهبردی ایران و هند تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید