امیر عبدالهیان بر اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد

زمان: 15:33
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778057

وزیر خارجه کشورمان بر اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه ، امروز (پنجشنبه) در گفتگوی تلفنی با رتنو مرسودی ، وزیر امور خارجه اندونزی ، تحولات اخیر در روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ، اقدامات تروریستی اخیر و هدفمند داعش در آن کشور را محکوم کرد و مسئولیت طالبان در حفظ امنیت قبایل و پیروان ادیان مختلف اقدامات تروریستی. بر اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تاکید می کند.

وی جلب توجه پناهندگان افغان در کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران را وظیفه جامعه بین المللی می داند.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری توافقات صورت گرفته بین دو کشور در نشست اخیر در نیویورک ، از تلاش برای توسعه و تقویت بیشتر روابط بین دو کشور خبر داد.

وزیر خارجه اندونزی ، رتنو مرسودی نیز در یک تماس تلفنی بر لزوم حفاظت از حقوق بشر به ویژه حقوق زنان تأکید کرد و گفت که رسیدگی به وضعیت اسفبار مهاجران افغان یک مسئولیت انسانی است که نیازمند توجه ویژه جامعه بین المللی است.

وزیر امور خارجه اندونزی ضمن دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به جاکارتا ، از توسعه همه جانبه روابط دو کشور استقبال کرد و گفت: “در این راستا ، توصیه های لازم به سازمان های دولتی برای اجرای توافقنامه ها و پروژه های مشخص شده بین ما در یک توافقنامه ارائه شد. سرعت مناسب “یا نهایی شود.

در این تماس تلفنی ، امیر عبدالهیان در جریان آخرین مذاکرات هسته ای به همتای خود اطلاع داد.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید