وزنه برداران خیلی کم شده اند/ در بهترین حالت ممکن است به شرایط 10 سال قبل برگردیم


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903204

افشای مشکلات و شرایط بد مربی تیم ملی وزنه برداری؛

محمدرضا براری مربی تیم ملی وزنه برداری از مشکلات این رشته گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا براری مربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص شرایط فعلی این رشته گفت: مربیان بسیار خوبی در سطح ملی و استانی داریم و در این زمینه کمبودی نداریم اما به دلایل مختلف. شامل کمبود وسایل وزنه برداریسالن هایی که چند سالی است رها شده اند و در وضعیت خرابی قرار دارند و نگهداری نمی شوند مسابقات قهرمانی کشور و غیره. و عدم حمایت مالی از تیم ها که ریشه در مدیریت بد در سال های اخیر دارد، تعداد وزنه برداران کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: تفاوت محسوس شرایط امروز با 10 سال پیش تعداد وزنه برداران است که استعدادیابی را آسان کرده است.

تعداد وزنه برداران بسیار کم است

مربی تیم ملی وزنه برداری معتقد است: به دلیل عدم استعدادیابی و عدم توجه به تیم های اصلی در سال های اخیر، استقبال از این رشته و تعداد وزنه برداران حاضر به حدی کاهش یافته است که اگر همه امکانات و تجهیزات ارائه شده در بهترین حالت خواهد بود و می توانیم تعداد وزنه برداران را به شرایط ایده آل 10 سال قبل برگردانیم.

مربی تیم ملی وزنه برداری درباره موضوع پایه مادی گفت: رقبای بزرگی داریم که بیشترین مدال المپیک را در رشته وزنه برداری کسب کرده اند. ما مربیان ملی و استانی خیلی خوبی داریم و اینکه یک سالن در یک شهر می تواند هر سال قهرمان آسیا به میدان برود و چهره های مطرح وزنه برداری در کشور به میدان برود یعنی ظرفیت و رشته در استان ها وجود دارد اما از نظر امکانات. و ما نه تنها در دنیا، بلکه در کشور نیز بسیار ضعیف هستیم.

بری با بیان این مطلب افزود: به کارگیری علم در عمل روزمره که در دنیا رایج است نیازمند تهیه تجهیزات است. علم تمرین در کنار جدیدترین تجهیزات روز ورزشکار را در حال پیشرفت و جلوگیری از آسیب دیدگی نگه می دارد. یکی از کارهای خوبی که در فدراسیون انجام می شود پیگیری و جذب اسپانسر برای رفع این مشکلات است و این کاری است که سال هاست مغفول مانده است و به همت رئیس فدراسیون وزنه برداری انوشیروانی است که مناسب و جاری را ساماندهی می کنیم. یاتاقان ها و سعی کنید آنها را حل کنید. با تشکر از بسیاری از مشکلات وزنه برداری.

دیدگاهتان را بنویسید