وزنه برداری ایران با انوشیروانی روزهای خوبی خواهد داشت


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902195

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری آینده خوبی را برای این رشته در ایران پیش بینی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد جلود، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین درباره این اساسنامه گفت: کارهای زیادی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه برداری انجام شده و البته هنوز هم تغییراتی داریم که در آن تغییراتی وجود دارد. باید اجرا شود.» یکی از تفاوت‌های قانون اساسی جدید، حضور هفت زن در شورای اجرایی است، در حالی که در سایر رشته‌ها حداکثر دو یا سه زن حضور دارند. همچنین سه نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران حق رای خواهند داشت. کنگره در حالی که در سایر رشته‌ها این حق حداکثر یک نفر می‌تواند داشته باشد. با توجه به درخواست ها و پیشنهادات IOC و با توجه به نکات ذکر شده.

وی به درخواست IOC برای مبارزه با دوپینگ اشاره کرد و گفت: ما تلاش زیادی می کنیم تا هر آنچه کمیته بین المللی المپیک درخواست می کند در حوزه مبارزه با دوپینگ انجام دهیم، اما همه موارد مربوط به آن در حوزه ITA است که یک نهاد مستقل محسوب می شود. با کمک آنها، ما تنها رویداد بدون دوپینگ در المپیک 2020 توکیو بودیم.

جلود با بیان اینکه قاره آسیا قدیمی ترین و قدرتمندترین قاره جهان در وزنه برداری است، ادامه داد: آسیا یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین قاره های جهان و جایگاه کشورهای مدعی و قدرتمند در وزنه برداری است. در سه المپیک اخیر 12 مدال طلا از مجموع به وزنه برداران آسیایی تعلق گرفت و کشورهایی مانند ایران، ازبکستان و چین وزنه بردارانی در سطح جهانی دارند. فدراسیون های جهانی و آسیایی برای توسعه و تقویت وزنه برداری در آسیا همکاری خواهند کرد.

اما در نهایت جلود از وزنه برداری ایران صحبت می کند و معتقد است فدراسیون وزنه برداری ایران روزهای خوبی را با حضور سجاد انوشیروانی خواهد دید: «سال هاست با وزنه برداری ایران آشنا هستم. ما از دو کشور همسایه و برادر هستیم. سجاد (انوشیروانی) دارنده مدال نقره المپیک لندن، تحصیلکرده و با تجربه است و معتقدم وزنه برداری ایران با حضور او و البته حمایت ما بیش از پیش پیشرفت خواهد کرد. آماده همکاری و حمایت از وزنه برداری ایران هستیم. برای فدراسیون ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شاهد برافراشته شدن پرچم ایران در المپیک 2024 باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید