کسب مقام های بین المللی فرصت خوبی برای حفظ حق وزنه برداری ایران است/ هر ورزشکاری که توانایی خود را نشان دهد شانس حضور در المپیک را خواهد داشت.

ساعت: 16:43
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922378

پیشکسوت وزنه برداری ایران گفت: شرایط المپیک و برگزاری مسابقات انتخابی تغییر کرده است و قطعا هر ورزشکاری که توانایی داشته باشد و بتواند مراحل مختلف انتخابی را پشت سر بگذارد شانس رسیدن به المپیک را خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش باقری عضو کمیته مربیان کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با اشاره به کسب مقام اول ایران در مجامع بین المللی گفت: عبدالمجید بختیار در زمان ریاست فدراسیون وزنه برداری در کنگره المپیک ملبورن در سال 1956 به عنوان یکی از نایب رئیسان انتخاب شد. از فدراسیون جهانی و تا سال 1960 در آن سمت باقی ماند، بعداً همزمان با المپیک توکیو در سال 1964 به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون جهانی انتخاب شد و به مدت 4 سال این سمت ارزشمند را در اختیار داشت.

باقری با بیان اینکه بختیار اولین و تنها نایب رئیس ایرانی فدراسیون جهانی وزنه برداری بوده است، خاطرنشان کرد: اولین و تنها رئیس ایرانی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بوده و در آبان 1345 دکتر پرویز ادیب فر استاد سرشناس ایرانی بوده است. در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته میکروبیولوژی به عنوان اولین ایرانی به عضویت کمیته پزشکی فدراسیون جهانی درآمد و تا پایان المپیک 1968 مکزیکوسیتی در این سمت باقی ماند.

وی افزود: در آن سال ها دو ایرانی به نام های سپهبد مهدی رحیمی و علی مرادی به عضویت شورای اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری درآمدند. همچنین اسماعیل کدزاده (از 1976 تا 1978) و داراب ریاحی (از سال 2005 تا 2008) در کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه برداری حضور داشتند و محسن بیرانوند از دیگر روسای جهان (از سال 2017 تا 2021) در مربیان بود. کمیته فدراسیون جهانی وزنه برداری بررسی می کند که وزنه برداری ایران در طول 75 سال عضویت خود در فدراسیون جهانی قهرمان شده است.

وی انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا را پلی برای رسیدن به جایگاه های بالاتر و جهانی دانست و افزود: از زمانی که با دوستان به فدراسیون آمدیم سعی کردیم با کشورهای دیگر تعامل داشته باشیم.

یکی از اعضای کمیته کنفدراسیون مربیان آسیا عدم حضور در مجامع بین المللی را ضربه بزرگی به وزنه برداری دانست و گفت: در گذشته نه تنها در آسیا بلکه در دنیا در هر رشته ای نمایندگان و جایگاه های مهمی داشتیم. و طبیعی است که تصدی پست های مهم می تواند کمک بزرگی به ما کند در دفاع از حق خود در جهان.

مدیر تیم های ملی وزنه برداری با تاکید بر اینکه جوانان برای حمایت از وزنه برداری ایران مورد نیاز خواهند بود، افزود: شرایط المپیک و برگزاری مسابقات انتخابی تغییر کرده است و قطعا هر ورزشکاری که توانایی داشته باشد و بتواند مراحل مختلف انتخابی را طی کند. این شانس را خواهد داشت تا به المپیک راه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید