وزیر امور خارجه عراق با امیر عبداللهیان دیدار کرد


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821875

وزیر امور خارجه عراق امشب (چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که در راس هیاتی در تهران حضور داشت، امشب (چهارشنبه 24 فروردین) با حضور در وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و سپس بر سر میزی با وی. نشست تا صحبت کند.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در هفته نامه 23 فروردین در پاسخ به سوالی درباره تشکیل دولت در عراق به خبرنگاران گفت: بگذارید عراق به تهران بیاید. البته هنوز تاریخ قطعی نیست اما این برنامه در دستور کار است.

وی ادامه داد: در داخل عراق تلاش می کنیم نقش تسهیل کننده داشته باشیم، با همه طرف ها صحبت می کنیم و تلاش می کنیم در فضای دموکراتیک و دموکراتیک قدرت انتقال خوبی داشته باشیم.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق روز 19 فروردین ماه با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت و گوی تلفنی داشت و فرا رسیدن سال نو و عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان و گفتگوها و تبادل نظر وین را به وی تبریک گفت.

دو طرف همچنین آخرین اقدامات انجام شده در روابط دوجانبه را بررسی و بر تسریع در اجرای تمامی توافقات قبلی تاکید کردند. در همین راستا امیر عبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فؤاد حسین قرار گرفت.

گفتنی است، وزرای امور خارجه ایران و عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در تاریخ 29 بهمن 1393 نیز دیدار کردند که وزیر امور خارجه در دیدار با همتای عراقی خود در مونیخ آمادگی جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. به ادامه مذاکرات با عربستان سعودی اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این امر بیش از هر چیز به اراده کشور دیگر بستگی دارد.

فواد حسین دوم دی ماه سال گذشته نیز به تهران سفر کرد و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید