وزیر بهداشت: 3 هفته پس از عفونت اولیه، Omicron وضعیت انفجاری خود را نشان داد

وزیر بهداشت: 3 هفته پس از عفونت اولیه، Omicron وضعیت انفجاری خود را نشان داد

روز جدید وزیر بهداشت گفت که سویه جدید معمولاً سه هفته پس از شروع عفونت اولیه وضعیت انفجاری خود را نشان می دهد، اما گفت که دوز سوم واکسن باید فوراً تزریق شود.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از درمانگاه الف با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی است، گفت: از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این عزیزان قرار بگیریم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید بتواند بهترین خدمات را به همه مردم به ویژه هموطنان مسیحی که در همه صحنه ها از جمله دفاع مقدس حضور داشته و همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند، ارائه دهد.

آخرین جزئیات اجرای طرح الکترونیکی نسخه پزشکی در کشور

عین اللهی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح نسخه الکترونیک پزشکی در کشور نیز گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود 93 درصد اجرا شده و درصد کمی به دلیل زیرساخت ها باقی مانده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه البته وضعیت تهران چندان خوب نبود و این طرح نزدیک به 68 درصد اجرا شد، گفت: خدای ناکرده با تلاش همکاران وضعیت بهتر شود. شرکت های بیمه در اجرای این طرح حمایت زیادی دارند اما مشکلات موجود نرم افزاری نیست و بیشتر به سخت افزار مربوط می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع سویه آمیکرون در کشور گفت: متاسفانه این سویه بسیار شایع است و می تواند به صورت تصاعدی افراد را مبتلا کند. خوشبختانه بالا بودن میزان واکسیناسیون نقطه امیدی است که در کشور داریم. در تهران 90 درصد از دوز اول واکسن و حدود 78 درصد از دو نوبت دریافت شد که یک نقطه قوت است.

سومین دوز واکسن تا 80 درصد سویه آمیکرون را مسدود می کند

به گزارش وزارت بهداشت، عین اللهی ادامه داد: دنیا ثابت کرده است که دوز سوم واکسن تا 80 درصد از آمیکرون جلوگیری می کند. مهم ترین مسئله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. ما یک تا دو هفته طلایی داریم، معمولاً سه هفته پس از شروع عفونت اولیه، سویه جدید حالت انفجاری خود را برای این منظور نشان می دهد و در صورت امکان باید بلافاصله دوز سوم واکسن تزریق شود.

وزیر بهداشت در پایان بر رعایت فاصله ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش اصحاب رسانه و همراهی مردم بتوانیم وضعیت خوبی را که در کشور شاهد آن هستیم حفظ کنیم. “

دیدگاهتان را بنویسید