وزیر خزانه داری آمریکا می گوید: تورم در روسیه احتمالا به 20 درصد می رسد / قیمت بنزین آمریکا به رکورد می رسد

وزیر خزانه داری آمریکا می گوید: تورم در روسیه احتمالا به 20 درصد می رسد / قیمت بنزین آمریکا به رکورد می رسد

روز جدید وزیر خزانه داری آمریکا در حالی که کشورش بی سابقه ترین رکود در ۴۰ سال اخیر را تجربه می کند، گفت: اقتصاد روسیه در رکود است و تورم در این کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید.

با نزدیک شدن به درگیری نظامی روسیه و اوکراین در 27 ام، ینس استولتنبرگ، معاون دبیرکل ناتو نوشت که اگر فنلاند و سوئد بخواهند به ناتو بپیوندند، به گرمی و به سرعت از آنها استقبال خواهد شد. دیروز (سه شنبه)، آپریل هاینز، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، گفت که تنش ها در هفته های آینده تشدید خواهد شد و گفت واشنگتن خواهان جنگ جهانی سوم نیست.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن از کنگره خواسته است که لایحه 33 میلیارد دلاری را برای نجات کیف در اسرع وقت تصویب کند، در غیر این صورت کمک‌های آمریکا به کیف ظرف 10 روز به حالت تعلیق در می‌آید.

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه از آزمایش نسل جدید موشک های مافوق صوت در این کشور خبر داد و گفت که مسکو دارای موشک های مدرن و مهمات مدرن برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین است.

کلمنت بون، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که اعضای اتحادیه اروپا احتمالاً تا پایان این هفته با پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت واردات نفت روسیه موافقت خواهند کرد. با این حال بلومبرگ برنامه های غرب برای توقف صادرات نفت از روسیه را یک خودکشی اقتصادی خواند.

فایننشال تایمز نیز روز دوشنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا به دلیل مقاومت شدید از طرح خود برای ممنوعیت نفت خام روسیه عقب نشینی کرده است. در همین حال، واردات انرژی و کالاهای چینی از روسیه در ماه آوریل به بالاترین حد خود رسید و انتظار می‌رود که به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی باشد.

در بحبوحه تلاش های غرب برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه به الجزایر سفر کرد. الجزایر متحد کلیدی مسکو و صادرکننده عمده گاز مورد نیاز اروپایی ها است.

انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) روسیه را به حمله سایبری به شبکه ارتباطی ماهواره ای اوکراین متهم کردند. پیش از این، به گزارش بیزینس اینسایدر، یک تحلیلگر سابق سیا روسیه روز دوشنبه گفت که روسیه علاوه بر عملیات نظامی در اوکراین، قصد دارد از ابزارهای سایبری برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند.

گروهی از هکرهای ناشناس به نام “PuckArks” دیروز گفتند که کد منبع جایگزین روسی یوتیوب به نام “Rutube” را حذف کرده اند و این نرم افزار قادر به استخراج ویدیوها نیست.

آخرین اخبار مربوط به رویدادهای اوکراین را در زیر مشاهده می کنید:

وزیر خزانه داری آمریکا: تورم روسیه احتمالا به 20 درصد می رسد
1401/02/21 – 07:36

وزیر خزانه داری آمریکا در حالی که کشورش بی سابقه ترین رکود در ۴۰ سال اخیر را تجربه می کند، گفت: اقتصاد روسیه در رکود است و تورم در این کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در جلسه گزارش سالانه هیئت ثبات مالی به کنگره در روز سه شنبه به وقت محلی به قانونگذاران گفت که تورم در روسیه احتمالاً امسال به 20 درصد خواهد رسید که بیش از دو برابر جهش سالانه 8 درصدی است. تورم در ماه مارس 5.5 درصد بود.

این اقتصاددان از دولت بایدن مدعی است که تحریم های غرب علیه روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین ضربه شدیدی به اقتصاد روسیه وارد کرده است.

یلن مدعی است که اقتصاد روسیه به وضوح در رکود است و پیش بینی ها نشان می دهد که اقتصاد روسیه 10 تا 15 درصد کوچک خواهد شد.

وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد که دسترسی به کالاها و خدمات مورد نیاز در بازارهای جهانی برای شرکت های روسی تحریم شده تقریبا غیرممکن شده است.

وی افزود که این محدودیت ها تامین تراشه های کامپیوتری و سایر قطعات مورد نیاز برای ساخت تجهیزات دفاعی را برای شرکت های بزرگ دفاعی روسیه دشوار کرده است.

وزارت کار ایالات متحده در آخرین گزارش خود اعلام کرد که نرخ تورم این کشور در سال گذشته 8.5 درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش تورم در ایالات متحده در 40 سال گذشته است.

گزارش دولت ایالات متحده همچنین نشان می دهد که تورم در ماه فوریه تا مارس 1.2 درصد افزایش یافته است، در حالی که در ژانویه تا فوریه 0.8 درصد افزایش یافته است.

تورم در آمریکا برای اولین بار شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می شود که پس از جنگ اوکراین در 24 فوریه روند رو به رشدی را نشان داد.

طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن (حدود 3.8 لیتر) بنزین در ایالات متحده 4.10 دلار است که 43 درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال، قیمت سوخت در ایالات متحده در هفته های اخیر کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه برای تامین کالاها و قطعات در ایالات متحده شده است که به نوبه خود به افزایش قیمت مصرف کننده کمک کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در حالی که با تورم بی سابقه ای در 40 سال گذشته مواجه بود، موضوع تورم را یکی از اولویت های سیاست داخلی خود دانست.

او روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: می خواهم همه آمریکایی ها بدانند که تورم برای من بسیار جدی است و این یک اولویت در سیاست داخلی من است.

بایدن با اذعان به اینکه تورم بی سابقه در 40 سال گذشته مشکلاتی را برای مردم این کشور ایجاد کرده است، گفت که کنترل تورم “اولویت سیاست داخلی او” است و فدرال رزرو ایالات متحده در حال رسیدگی به این موضوع است.
لیتوانی خواستار تغییر دولت در روسیه شده است
1401/02/21 – 07:35

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی گفت که نه تنها برکناری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از قدرت، بلکه کل دولتی که از او حمایت می کند نیز برای جلوگیری از “تحریک” روسیه لازم است.

لاندسبرگیس سه شنبه شب در مصاحبه با سیانان گفت که کشورش خواستار حضور دائم آمریکا در خاک لیتوانی است و آن را “بزرگترین عامل بازدارنده علیه روسیه” خواند.

لیتوانی از زمان آغاز جنگ در اوکراین در بیش از دو ماه پیش یکی از حامیان فعال کیف بوده است و این اولین کشور در اتحادیه اروپا است که واردات گاز از روسیه را متوقف می کند.

وزیر خارجه لیتوانی گفت: تا زمانی که پوتین و حامیانش حضور دارند، جهان باید برای جنگ جدید آماده باشد و این جنگ شامل کشورهای اروپایی نیز می شود.
قیمت بنزین در ایالات متحده به رکورد بی سابقه ای رسیده است
1401/02/21 – 07:35

همزمان با اعلام عزم خود برای مبارزه با تورم، رئیس جمهور دموکرات، جو بایدن، فاکس نیوز گزارش داد که قیمت بنزین آمریکا به بالاترین سطح خود در تاریخ این کشور رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های آمریکا در روز سه‌شنبه به وقت محلی به 4.37 دلار در هر گالن (3.88 لیتر) رسید. و این قیمت از آخرین رکورد 4.33 دلاری بنزین در 11 مارس فراتر رفت.

میانگین قیمت هر گالن بنزین در سال گذشته 2.97 دلار بود.

روز سه‌شنبه به وقت محلی، بایدن جنگ در اوکراین و همه‌گیری سلطنت را عامل تورم و افزایش قیمت بنزین در کشورش دانست.

رئیس جمهور با اذعان به اینکه تورم بی سابقه در 40 سال گذشته مشکلاتی را برای مردم ایالات متحده ایجاد کرده است، گفت که کنترل تورم “اولویت سیاست داخلی” است و فدرال رزرو آمریکا در حال رسیدگی به این موضوع است.
ارسال 7000 موشک مدرن به اوکراین
1401/02/21 – 07:34

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که از آغاز جنگ بیش از 5500 موشک جاولین و 1500 موشک استینگر به اوکراین ارسال شده است. حملات هوایی روسیه نمی تواند روند ارسال تسلیحات به اوکراین را مختل کند و ما مطمئن هستیم که کیف می تواند با این سلاح ها به خوبی از خود دفاع کند.

طرح نجات 40 میلیارد دلاری اوکراین را تصویب کرد
1401/02/21 – 07:34

مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را برای ارسال بسته کمکی جدید 40 میلیارد دلاری به اوکراین تصویب کرد.

به گزارش رویترز، 10 روز قبل از کنگره، بایدن درخواست موافقت با 33 میلیارد دلار کمک دیگر به اوکراین را داشت، اما قانونگذاران تصمیم گرفتند این مبلغ را به حدود 40 میلیارد دلار افزایش دهند و کمک های نظامی و به اصطلاح بشردوستانه بیشتری را به درخواست بایدن اضافه کنند. .

هم دموکرات های بایدن که با اختلاف کمی مجلس نمایندگان و سنا را کنترل می کنند و هم جمهوری خواهان گفته اند که از کمک به اوکراین حمایت می کنند.

نیروهای اوکراینی از مدارس به عنوان پایگاه نظامی استفاده می کنند
1401/02/21 – 07:27

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از سه مدرسه در سرزمین های اشغالی به عنوان پایگاه نظامی برای حمله به نیروهای روسی استفاده می کنند. این نیروها روز سه شنبه به شش خودروی غیرنظامی حمله کردند.

دبیرکل ناتو از پیوستن فنلاند و سوئد به این ناتو استقبال کرد
1401/02/21 – 07:26

به نقل از شینهوا، ینس استولتنبرگ معاون دبیرکل ناتو گفت: اگر فنلاند و سوئد بخواهند به ناتو بپیوندند، به گرمی و به سرعت از آنها استقبال خواهد شد.

معاون دبیرکل ناتو می گوید پوتین طرح اولیه خود برای اشغال یا سرنگونی اوکراین را رها نکرد، اما شکست خورد. بین سطح جاه طلبی های سیاسی پوتین و توانایی های نظامی روسیه تفاوت زیادی وجود دارد.

هلسینگین سانومات به نقل از منابع گزارش داد فنلاند و سوئد قصد دارند در اوایل هفته آینده برای عضویت در ناتو درخواست دهند.

اوکراین منتظر پیوستن به اتحادیه اروپا است
1401/02/21 – 07:25

به گزارش الجزیره، دبیر کمیته روابط خارجی پارلمان اوکراین گفت: ما همچنان امیدواریم که اتحادیه اروپا با الحاق ما موافقت کند.

مهمترین رویدادهای هفتاد و ششمین روز درگیری در اوکراین
1401/02/21 – 07:24

به گزارش ریانووستی، مهمترین رویدادهای هفتاد و ششمین روز درگیری در اوکراین به شرح زیر است:

نیروهای جمهوری لوهانسک با پشتیبانی نیروهای مسلح روسیه از دفاع اوکراین عبور کردند و به مرز جمهوری رسیدند.
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه روز سه‌شنبه ۲۵ فروند هواپیمای تهاجمی سوخوی اوکراینی، یک فروند بالگرد Mi-8 و چهار پهپاد را سرنگون کردند.
هواپیماهای روسیه به 74 پایگاه نظامی اوکراین حمله کردند.
در جریان محاصره جزیره مار، نیروهای اوکراینی 14 هواپیما و بالگرد و 30 پهپاد و 50 پرسنل را از دست دادند.

یک منبع در آژانس مجری قانون روسیه گفت که حمله در کیف در محل توسط مستشاران انگلیسی طراحی شده بود و زلنسکی شخصاً دستور داد و خواستار نتیجه‌گیری تا 9 می شد، در حالی که ستاد کل مخالفت کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در سفری اعلام نشده به اوکراین، با رهبری کیف دیدار کرد، از بوچا بازدید کرد و اعلام کرد که آلمان تانک ها و هویتزرهای مدرن را به اوکراین عرضه خواهد کرد و همچنین آموزش پرسنل نظامی اوکراینی را آغاز خواهد کرد.

اپراتور GTS اوکراین (OGTS) از پایان ترانزیت گاز به اروپا از طریق ایستگاه Suhranioka در 11 می به دلیل شرایط اضطراری خبر داد.

گازپروم گفت که هیچ مانعی برای کار مانند قبل، انجام تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان اروپایی نمی بیند و این شرکت مطابق توافق نامه گاز را برای ترانزیت از طریق اوکراین تامین خواهد کرد.
سفارت های یونان و آلمان در کیف کار خود را از سر گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید