وزارت خزانه داری آمریکا: تحریم ها علیه روسیه پیامدهای جهانی دارد

وزارت خزانه داری آمریکا: تحریم ها علیه روسیه پیامدهای جهانی دارد

روهر نه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که اعمال تحریم ها علیه روسیه پیامدهای جهانی خواهد داشت.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت هرگونه تحریم علیه روسیه عواقب جهانی خواهد داشت.

این هشدار پس از آن صادر شد که ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، در آخرین موضع خود در مورد بحران، گفت که هیچ خروجی نیروهای روسیه از اوکراین صورت نگرفته است.

در پی تشدید تنش ها در اوکراین، روسیه اخیرا اعلام کرد که برخی از نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج کرده است. با این حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در آغاز نشست دو روزه وزرای دفاع این ائتلاف گفت که ناتو می تواند از تصاویر ماهواره ای برای اثبات اینکه نیروهای روسیه هنوز از اوکراین خارج نشده اند استفاده کند. .

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، درخواست های غرب برای بررسی خروج نیروهای روسیه پس از پایان تمرینات نظامی در نزدیکی مرز اوکراین را محکوم کرد و آن را رفتاری غیرحرفه ای خواند. وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرده است که نشان می دهد تجهیزات نظامی این کشور پس از تمرین در کریمه به پایگاه های خود باز می گردند.

جانت یلین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه پیامدهای جهانی تحریم روسیه را پذیرفت و مجددا بر همکاری و هماهنگی کشورش با متحدان و شرکای اروپایی در تهیه «بسته دردناک تحریم ها با عواقب ناگوار» تاکید کرد.

وی افزود: طبیعتا این تحریم ها که ممکن است برخی شرکت ها و افراد را درگیر کند، بالاترین قیمت را بر روسیه تحمیل می کند. با این حال، این تحریم ها پیامدهای جهانی نیز به ویژه در حوزه انرژی خواهد داشت، زیرا روسیه یکی از مهم ترین صادرکنندگان نفت به بازارهای جهانی و گاز طبیعی به اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید