وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به «عواقب جهانی» تحریم ها علیه روسیه هشدار داد

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد

روز جدید وزیر خزانه داری آمریکا می گوید در صورت حمله مسکو به اوکراین، اعمال تحریم ها علیه روسیه می تواند «عواقب جهانی» داشته باشد.

جانت یلن به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر تحریم‌ها اعمال شود، البته، ما می‌خواهیم روسیه بیشترین هزینه‌ها را متحمل شود… اما توجه داریم که این تحریم‌ها پیامدهای جهانی خواهد داشت».

به گزارش RT، یلن گفت که وزارت خزانه‌داری آمریکا با اروپایی‌ها برای اعمال یک سری تحریم‌های مالی کار می‌کند که می‌تواند شامل «افراد یا شرکت‌ها» شود و «مطمئناً شامل کنترل صادرات خواهد شد».

به گفته وزیر دارایی، واشنگتن با اتحادیه اروپا برای تضمین تامین انرژی این قاره و به حداقل رساندن “تأثیر منفی” تحریم ها بر این قاره همکاری خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اذعان کرده بود که در صورت تشدید بحران در اوکراین و به ویژه افزایش قیمت انرژی، تحریم ها علیه روسیه به آمریکا آسیب می رساند.

غرب اخیرا روسیه را به توطئه برای تشدید اوضاع در اوکراین متهم کرده و تهدید کرده است که تحریم های جدید و گسترده ای را علیه مسکو اعمال خواهد کرد. مسکو توضیح داد که دلیل اصلی تشدید تنش ها اقدامات ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که اوکراین را مسلح کردند و در نتیجه آن را به سمت ماجراجویی های نظامی سوق دادند.

دیدگاهتان را بنویسید