وضعیت آب و برق در شرایط فعلی پایدار است / حجم سدها 40 درصد است

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922770

وزیر نیرو گفت: در شرایط فعلی وضعیت تامین آب و برق پایدار است و نگرانی در این دو بخش وجود ندارد و تمام تلاش خود را برای تامین آب و برق رسانی پایدار انجام خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز گفت: در شرایطی که هوا سردتر می شود طبیعتا هم در شبکه آبرسانی و هم در شبکه برق مشکلاتی به وجود می آید.

وی افزود: یخ زدگی در تامین آب و سوخت نیروگاه ها موثر است، با سرد شدن هوا سوخت مایع نیز نیمه جامد می شود و تجهیزاتی که برای تولید برق باید نصب شوند باید دائما مراقبت شوند. اما مردم باید مطمئن باشند که آب و برق پایدار در اختیار آنها قرار خواهیم داد و تمام تلاش دولت، نهادهای مختلف و همکارانم در وزارت نفت این است که سوخت به موقع تحویل داده شود و بتوانیم آن را تامین کنیم. برق پایدار

وی با تاکید بر اینکه با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف بر این سرماهای بی سابقه غلبه خواهیم کرد، گفت: در حوزه آب و برق همکاران ما آمادگی کامل دارند انشاالله و به یاری خداوند بر این شرایط غلبه خواهیم کرد.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی درباره برنامه وزارت نیرو برای برخورد با مشتریان پرمصرف ادارات گفت: صادقانه بگویم از تابستان که برنامه مدیریت مصرف را اعلام کردیم، اداره اداری عموما به خوبی پیگیری می شود، دفاتر در حال انجام هستند. وضعیت بهتری نسبت به گذشته، البته ممکن است ساختمان هایی وجود داشته باشند که شرایط لازم را نداشته باشند، اما در کل خوب است و امروز روحیه صرفه جویی در همه جای بخش اداری وجود دارد. اتفاقی که در تابستان افتاد بدون حمایت مردم ممکن نبود.

وی درباره وضعیت سدهای کشور گفت: بارندگی ها در نقاط قابل توجهی از کشور خوب بوده است، امیدواریم ادامه داشته باشد، پیش بینی ها در آن قسمت نیز خوب است، اما در برخی مناطق با شرایط عادی فاصله داریم. به ویژه در تهران، البرز، قزوین، همدان و برخی استان های شرقی کشور انتظار داریم با بارندگی های پیش رو جبران شود.

به گفته وی، حجم سدها 40 درصد است، این رقم به 35 درصد رسیده است، اما در حال حاضر وضعیت بهتر است، اما به دلیل سردی هوا، خروجی آب کم است، اما در ماه های آینده میزان خروجی افزایش می یابد و حجم پر کردن نیز بهبود خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید