وعده پارسال رئیس جمهور به مستمری بگیران برای احقاق حقوقشان!

با تاکید رئیس جمهور و تلاش سازمان برنامه و بودجه با اعتباری بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان پرداخت مطالبات مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی در سراسر کشور آغاز شد.

وعده پارسال رئیس جمهور به مستمری بگیران برای احقاق حقوقشان!

همسان سازی حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر و افزایش می یابد. یکسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. همسویی دستمزد بازنشستگان با نوسانات تورم باید تغییر و افزایش یابد تا معیشت بازنشستگان آسیب نبیند. حسین سوری (فعال صنف بازنشستگان کشوری) از دو افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست پرداخت مطالبات مستمری بگیران آغاز شده است. این مطالبات شامل بازنشستگان لشکری ​​و کشوری می شود.

با تاکید رئیس جمهور و تلاش سازمان برنامه و بودجه با اعتباری بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان پرداخت مطالبات مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی در سراسر کشور آغاز شد.

بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: در صورتی که مستمری بگیران دستگاه های اجرایی پاداش خود را دریافت نکرده اند، این هزینه ها باید توسط دستگاه های اجرایی مربوطه از بیت المال مطالبه شود.

اوگاهی گفت: پس از طی فرآیندی در دستگاه اجرایی برای اجرای کد ملی و سایر ویژگی های لازم، پرداخت انجام می شود. لازم به ذکر است که تا پایان آبان ماه 1401 تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و هفتصد هزار نفر بوده و یک میلیون مستمری بگیر نظامی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، با آغاز پرداخت 38 هزار میلیارد تومان مطالبات مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی، دستگاه های اجرایی موظفند اطلاعات کامل مشمولان دریافت پاداش پایان خدمت را تا پایان سال جاری ارائه کنند. 1400 به ترتیب در تاریخ بازنشستگی با احتساب کد ملی، تعهد بهداشتی به ذینفع نهایی پرداخت می شود.اطلاعات فوق و تعیین میزان پاداش پایان خدمت قابل پرداخت به هر فرد توسط دستگاه اجرایی ذیربط خواهد بود. لازم به ذکر است در مهر 1401 نمایندگان مجلس درخواست کردند تا اعتباری برای پرداخت پاداش بازنشستگی در اسرع وقت تامین شود.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگی کارگری استان تهران) در خصوص معوقات مستمری بگیران سایر رده های شغلی گفت: پس از یک ماه معوقه مستمری بگیران سایر مقاطع به همراه مستمری آذر به حساب آنها واریز می شود. در واقع بازنشستگان غیرحداقل مزد، مطالبات اردیبهشت ماه را همراه با دستمزد آذر دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، پرداخت ها هر ماه از بیستم ماه آغاز می شود و مستمری بازنشستگان به همراه مابه التفاوت 10 درصد و 38 درصد فروردین ماه به حساب آنها واریز می شود.

ایزدان در خصوص تسویه مطالبات مستمری بگیران گفت: خداوند عنایت کند تا اسفندماه تمامی معوقات مستمری بگیران تسویه شود. پس از آذر ماه به مستمری بگیران سایر مقاطع سه ماه مابه التفاوت بدهکار خواهد بود که در سه ماه زمستان پرداخت می شود. در دی ماه معوقه خرداد، باخمن معوقه تیرماه و اسفند ماه معوقه مرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز می شود. تاریخ بازنشستگی، شماره شبا و مبلغ سررسید را طبق بند (6) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه 1400 اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید