وقتی تجمل وارد زندگی معمولی می شود / الهه های مجازی و نابودی عاشقانه های واقعی زیر پوست اینستاگرام

ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782506

وبلاگ نویسان در حال تبدیل شدن به الهه هایی هستند که متأسفانه امروزه در نبود قانون مناسب در فضای مجازی در حال تکامل هستند و زندگی بسیاری از مردم را تباه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; این روزها اگر بگوییم اکثر مردم در شبکه های اجتماعی تفریح ​​می کنند و وقت خود را می گذرانند، اینها تورهای بیهوده و اغراق آمیز، مجازی و مفرح است که با وبلاگ نویسان نمایش داده می شود.

وبلاگ نویسان کسانی هستند که سبک زندگی خاصی را برای فالوورهای خود تعیین می کنند و آنها را تشویق می کنند که هر کاری می خواهند انجام دهند.

در حالی که تاریخچه پدیده وبلاگ نویسی به ویژه در ایران به دهه 1980 و ظهور وبلاگ نویسی برمی گردد، اما به مرور زمان ظاهر اصلی خود را از دست داده و به ترکیبی از چیزهای مختلف تبدیل شده است. وبلاگ نویسانی که در زمینه ای خاص و فراگیر بیشتر فعالیت می کردند و به مخاطبان خود در انتخاب محصول مورد نظر کمک می کردند، تبدیل به افرادی رنگارنگ و لعاب شدند که فقط برای مخاطبان خود متاسفند.

متأسفانه رشد این وبلاگ نویسان تأثیر مخربی بر سبک زندگی خانواده ها می گذارد و از آنجایی که اکثر فالوورهای این صفحات را زنان تشکیل می دهند، قطعاً وبلاگ نویسان در دراز مدت تأثیر مخربی بر سبک زندگی خانواده ها خواهند داشت.

مقایسه زندگی واقعی با آنچه در صفحات اینستاگرام وجود دارد یکی از چالش های جدی زوج های جوان است که منجر به سردی رابطه و در برخی موارد طلاق می شود.

بنابراین چالش جدی فضای مجازی که متاسفانه هر روز مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کند، نیازمند رسیدگی و آسیب شناسی و چاره جویی است.

6638c0e4 1dfa 436d 83de fd40bd18e27d خبر خاکستری

گسترش تاج گذاری در ایران با افزایش فعالیت وبلاگ نویسان همراه بود

ابوالفضل منشی زاده روانشناس بالینی و مسئول بسیج جامعه پزشکی در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره آسیب شناسی فعالیت گسترده وبلاگ نویسان مجازی و تاثیر آن بر سبک زندگی مردم عادی گفت: با توسعه فضای مجازی و ظهور بسترهای جدید. با ظهور وبلاگ به عنوان یکی از پرمخاطب ترین و پرمخاطب ترین آثار اینترنتی، وارد عرصه فضای مجازی شد، وارد فضایی شد که اکنون یکی از پردرآمدترین مشاغل مرتبط با فضای مجازی است و دایره فعالان آن در حال افزایش است. هر روز

وی در ادامه با بیان اینکه وبلاگ نویسان از طریق تولید محتوا در فضای مجازی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند، افزود: این ارتباط به محض اینکه تعداد قابل توجهی فالوور را جذب کند، منجر به ارائه و فروش محصول، جذب تبلیغات و درآمدزایی می شود. “

این روانشناس بالینی شیوع تاج گذاری را همزمان با رشد وبلاگ نویسی در ایران می داند و اذعان می کند: گرایش به وبلاگ نویسی در سال 1378 به میزان قابل توجهی افزایش یافت و دلیل گسترش این حرفه در جامعه علاوه بر فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی، گسترش تاج گذاری و تغییر رفتار مصرف کننده در تامین نیازهای زندگی از آنلاین به آنلاین است.

منشی زاده با اشاره به حوزه فعالیت زنان وبلاگ نویس گفت: با تحقیق در زمینه فعالیت 100 وبلاگ نویس محبوب ایرانی، حوزه فعالیت آنها در 8 حوزه مختلف بررسی شد که سبک زندگی با 39 درصد، آشپزی با 16 درصد، مدلینگ است. 12 درصد، متفرقه 9 درصد، زیبایی 9 درصد، مسافرت 8 درصد، لباس 5 درصد و ورزش 2 درصد.

این روانشناس بالینی مد، تجمل گرایی و زندگی تجملی را وبلاگ نویسان برای زنان وبلاگ نویس برشمرد و ادامه داد: انگیزه کسب درآمد و ثروت بیشتر، نارضایتی از زندگی واقعی و احساس آزادی در فضای مجازی، مشکلات زناشویی، افسردگی در زندگی واقعی، وابستگی به فضا مجازی سازی. ، کسب شهرت و شهرت در فضای مجازی و تلاش برای کسب اعتبار اجتماعی از دلایل ورود زنان به فضای وبلاگ است.

چالش های فرهنگی ایجاد شده در کشور در نتیجه گسترش فعالیت وبلاگ نویسان، فرهنگ سازی مصرف گرایی، ترویج زندگی مجلل و ترویج بی حجابی، بداخلاقی و پول پرستی را بررسی می کند.

این روانشناس بالینی همچنین ورود وبلاگ نویسان به دنیای روانشناسی و پزشکی را یکی از دلایل جذب فالوور آنها دانست و گفت: باش.

fd55b937 0da3 4906 a295 83a8c07990e0 خبر خاکستری

منشی زاده تاثیر گذرا وبلاگ نویسان را ناشی از رژیم غذایی، نوع پوشش و مد، نوع ادبیات گفتار و گفتار، دکوراسیون منزل، نوع ماشین شخصی، روش های اوقات فراغت، سبک سفر و رفتار و تعاملات اجتماعی آنها می داند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با بیان اینکه برخی مادر وبلاگ نویسان در فضای مجازی از فرزندان خود برای کسب درآمد سوء استفاده می کنند، ادامه داد: این موضوع در حال تبدیل شدن به منبع درآمدی برای مادر است.

وی افزود: در این فرآیند کودکان دیگر کودک نیستند، بلکه تبدیل به یک بازیگر یا مدل تبلیغاتی شده اند تا با لباس ها و ژست های مختلف عکاسی کنند و در جذب تبلیغات بیشتر و درآمدزایی موثر باشند.

منشی زاده بیان کرد: در همین راستا برخی از مادران جوان در حال تلاش برای معروف شدن و کسب شهرت در فضای مجازی هستند و برخی دیگر می خواهند صفحه ای پرمخاطب داشته باشند و از این راه کسب درآمد کنند.

ایران یکی از هشت کشور فعال در حوزه اینستاگرام است و حدود ۷۰ درصد مخاطبان آن را بانوان تشکیل می دهند

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه وبلاگ نویسان تاثیر زیادی در فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی به ویژه در بین بانوان دارند، گفت: جوانان دیده می شوند.

منشی زاده با اشاره به حضور زنان ایرانی در فضای مجازی، آن را عاملی هشدار دهنده دانست و افزود: ایران یکی از هشت کشور فعال در اینستاگرام است و حدود 70 درصد مخاطبان شبکه های اجتماعی را زنان و دختران تشکیل می دهند و رسانه کافی ندارند. این درصد بیشتر یک تهدید است.

به گفته یک روانشناس بالینی، بر اساس مطالعه یکی از معتبرترین موسسات فرهنگی، جامعه آماری هزاران زن که بیش از 2 ساعت در روز در فضای مجازی سپری می کنند، مطالعه ای که بر اساس آن این افراد دچار خود انزجار و نارضایتی می شوند. با زندگی ازدواج و احساس بی کفایتی و پوچی نشان داده اند.

bd7ab762 355c 409f 8f17 499da1430d52 خبر خاکستری

درآمد کلان وبلاگ نویسان در خلاء قانون فضای مجازی ایجاد می شود

وبلاگ نویسان برای تبلیغ یک محصول یا خدمات پول می گیرند و درآمد خوبی کسب می کنند و تبلیغات هر وبلاگ نویس متفاوت است و هیچ نظارتی وجود ندارد.

در واقع وبلاگ نویسان از خلاء قانونی موجود در فضای مجازی نهایت استفاده را می برند و از طریق قراردادهای چند میلیارد دلاری و فرار مالیاتی به سودهای کلان می رسند.

محمدجواد نوروزی، کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار مرآت، درباره نحوه عملکرد وبلاگ و تعریف آن در ایران، اذعان داشت: فضای مجازی متأسفانه آسیب های زیادی به بار آورد.

این کارشناس افزود: تقریباً همه مشاغل کشور بر اساس قانون کار تعریف شده اند، اما در این زمینه و حجم قراردادها و نوع فعالیت آنها تنظیم نشده است و از طرفی فرار مالیاتی باعث بسیاری از رفتارهای مالی آنها می شود. کنترل نشود “و البته در کشورهای دیگر قوانینی برای وبلاگ نویسان وجود دارد و مثلاً در نروژ قوانینی برای نوع تصویر آنها وجود دارد.

نوروزی با تاکید بر اینکه ایجاد بسترهای داخلی می تواند بستری برای کنترل این افراد باشد، گفت: اینستاگرام یک بستر غیر بومی است و امکان جابجایی این افراد به راحتی وجود دارد و قطعا با ایجاد بسترهای داخلی بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی تنظیم فضای مجازی و تجارت مجازی در چارچوب قانون را تنها راه کنترل وبلاگ نویسان می داند و می افزاید: البته قوانینی در این زمینه وجود دارد اما نظارتی بر نحوه اجرا و کنترل آنها وجود ندارد. “

این کارشناس رسانه با بیان اینکه در حوزه سیاست گذاری فرهنگی هیچ اقدامی با این افراد صورت نگرفته است، افزود: تاکنون اقدامی برای ساماندهی و هدایت این افراد تا زمانی که بتوان آنها را به سمت فعالیت سوق داد، صورت نگرفته است. فعالیت هایی که با فرهنگ ما سازگار است، مثلاً در آشپزی و مد، می تواند به باورهای ایرانی و اسلامی سوق داده شود.

نوروزی در نهایت اذعان داشت: وبلاگ نویسی لزوماً تهدید نیست، اما در این شرایط بی قانونی در کشور یک تهدید محسوب می شود، اما اگر در چارچوب باشد، می تواند شغل مفیدی نیز باشد که توانایی ایجاد خلاقیت و شکوفایی را داشته باشد. .

در نهایت باید اذعان داشت که وبلاگ نویسان متأسفانه داوطلبانه یا ناخواسته بر سبک زندگی ما تأثیر می گذارند و اعتقادات، فرهنگ و مذهب ما قربانی درآمدهای میلیاردی این افراد و دروغ های مجازی آنها می شود.

البته حامیان فرهنگ در کشور اذعان دارند که فضای مجازی باید با قوانین و مقرراتی تنظیم، رصد و معرفی شود که تا به امروز عمدتاً به این موضوع پرداخته نشده است و متأسفانه هر روز بر تعداد این افراد افزوده می‌شود که قطعاً جامعه باید به آن توجه کند. باید علیه نیات شوم این افراد اقدام مؤثر و مشروع انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید