وکلای خانواده امینی بیانیه ای صادر کردند/ آخرین وضعیت پرونده فوت مهسا.

وکلای خانواده امینی بیانیه ای صادر کردند/ آخرین وضعیت پرونده فوت مهسا.

وکلا همچنان بر درخواست های قبلی خود مبنی بر رسیدگی به پرونده اصلی و تحقیقات از چهار پلیس ون حامل مهسا و نیز تحقیقات از تمامی زنانی که همزمان دستگیر و به پلیس منتقل شده بودند، اصرار داشتند. ایستگاه برای امنیت اخلاقی در آن وسیله نقلیه است. و با ملاقات برادر و خاله مهسا که شاهد و ناظر بودند و با ارائه فیلم ضبط شده از زمان دستگیری تا زمان افتادن مهسا بر روی زمین، درخواست اطلاع رسانی در این زمینه را داشته باشند.

صالح نیکبخت و علی رضایی وکلای خانواده مهسا (زینا) امینی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری پرونده فوت مهسا بیانیه ای صادر کردند.

در آن بیانیه وکلای اولیای دم مهسا (جینا) امینی با ادعای “بی پاسخ ماندن درخواست هایشان” و تاکید بر اینکه “در مسیر قانونی و در مسیر دعوا ادامه می دهیم” اعلام کردند: از مراجع قضایی ذیربط تقاضا داریم لوایح متعدد ما در اعتراض قضایی به رای کمیسیون پزشکی قانونی و درخواست های مکرر مبنی بر ارائه اصل پرونده برای تحقیق و مطالعه از سوی مطلعین توجه و اعمال فرمایید.

وکلا از 13 مهرماه وکالت خود را اعلام کردند و چندین بار رئیس دادسرا و بازپرس ویژه به درستی خود را اعلام کردند. طبق قانون اولیای دم حق دارند با نظریه کمیسیون پزشکی مخالفت کنند و درخواست آنها در کمیسیون دیگری بررسی می شود و از پزشکان معتمد خانواده به عنوان مشاور دعوت می کنند. به همین دلیل پس از دریافت نسخه ای از نظریه کمیسیون و پس از مشورت با کارشناسان پزشکی در تاریخ 27/7/1301 به موجب لایحه ای به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی و بویژه «قسمت الف» نظریه مربوطه اعتراض کردند. عوامل موثر بر مرگ آنها به آخرین آزمایش غده مهسا در تاریخ 20/5/1301 (یک ماه قبل از حادثه) پاسخ دادند. با توجه به اینکه روند درمان مهسا زیر نظر متخصصان غدد انجام شد، ابهام نظر کمیسیون در خصوص «کفایت درمان‌های دارویی» رفع شد و در نتیجه نظریه دادگاه بیان کرد: «به نظر می‌رسد: «.. که بروز اختلال ناگهانی هوشیاری غش و آریتمی و افت فشار خون و متعاقب آن ایست قلبی به دلیل اختلال در عملکرد محور هیپوتالاموس هیپوفیز و نارسایی ثانویه آدرنال و ناتوانی در سازگاری مناسب در موقعیت های ناآشنا و عوارض قلبی عروقی این اختلالات فشار خون این” اساساً خارج از بحث به نظر می رسد.

وکلای خانواده امینی استدلال کردند: با توجه به نظر متخصصان قلب، مغز و اعصاب و غدد و همچنین با توجه به روند منظم درمان بیماری غدد مهسا، به طور کلی امکان از دست دادن عوامل حیاتی در کمتر از یک ساعت از لحظه دستگیری وجود دارد. . گم شدن چیزی که توسط گشت ارشاد نشان داده شده بود.

این حقوقدانان در لوایح خود خاطرنشان کرده اند: نظریه کمیسیون پزشکی عمدتاً در جهت رد تأثیر یا عوامل خارجی است، اما از آنجایی که این گونه نظریه های پزشکی یا هر نظریه دیگری به عنوان نظر کارشناسی نهایی و غیر قابل انکار نیست، انتظار وکلا می باشد. امید است معاونت محترم دادستان تهران و بازپرس ویژه قتل به وعده های قانونی خود در خصوص پذیرش ایرادات نظریه بیان عمل نموده و موضوع را به کمیسیون دیگری جهت بررسی علت فوت مهسا با حضور پزشکان متخصص ارجاع نمایند. توسط والدینی که او داده است

وکلا همچنان بر درخواست های قبلی خود مبنی بر رسیدگی به پرونده اصلی و تحقیقات از چهار پلیس ون حامل مهسا و نیز تحقیقات از تمامی زنانی که همزمان دستگیر و به پلیس منتقل شده بودند، اصرار داشتند. ایستگاه برای امنیت اخلاقی در آن وسیله نقلیه است. و با ملاقات برادر و خاله مهسا که شاهد و ناظر بودند و با ارائه فیلم ضبط شده از زمان دستگیری تا زمان افتادن مهسا بر روی زمین، درخواست اطلاع رسانی در این زمینه را داشته باشند.

به گفته این وکلای دادگستری، تحقیقات مقدماتی کامل در دادگاه پایه و اساس یک دادرسی عادلانه است و شاید تحقیقات مقدماتی کامل مهمتر از مراحل دادرسی و دادگاه تجدیدنظر باشد. ناقص بودن یا بی توجهی به این تحقیقات نه تنها مخالف دادرسی عادلانه است، بلکه می تواند روند دادرسی را منحرف کند و به حقوق اصحاب دعوا لطمه وارد کند و سیستم قضایی را نیز ناکارآمد کند.

وکلای پرونده بیان کردند: زیرا نظرات کارشناسی در هر مورد همواره در معرض آزمون و خطا است و طبق جمع بندی کمیسیون پزشکی از 19 کارشناس امضاکننده نظر فقط 5 نفر از پزشکان سازمان پزشکی قانونی هستند. از این رو دعوت از پزشکان برجسته توسط خانواده مهسا که از افتخارات جامعه پزشکی ایران در داخل و خارج از کشور هستند، نه خللی در روند صدور نظریه جدید پزشکی دارند و نه غیرقانونی است. از آنجایی که وکلا و خانواده مهسا با مسائل تخصصی پزشکی آشنایی ندارند و با توجه به اینکه پرونده فوت مهسا هم اکنون به یک پرونده ملی تبدیل شده است، پذیرش خواست والدین داغدار او می تواند استقلال قوه قضاییه و بی طرفی آن را در بحث های سیاسی برجسته کند.

نویسندگان این بیانیه «قبول اعتراض قانونی اولیای دم» را در روند قضایی، شفافیت دادرسی و ایجاد اعتماد عمومی مؤثر می دانند و خاطرنشان می کنند: تنها از این طریق وکلای پرونده می توانند. وظایف خود را انجام دهند و تا روشن شدن نتیجه تحقیقات کامل ادامه دهند.از کار دستگاه قضایی محافظت کنند.

وکلای پرونده ابراز امیدواری کردند در جلسه تعیین شده در ابتدای هفته آینده به وعده های قبلی مراجع قضایی عمل شود و پس از بررسی کامل پرونده اولیه، بازپرس محترم تحقیقات لازم را در خصوص موضوع پرونده انجام دهند. کلیه افرادی که از آنها درخواست تحقیق می شود و فیلم های ضبط شده و ارائه گزارش های مربوطه به وکلا.

مهسا امینی دختر 22 ساله ای بود که 31 شهریور امسال توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر و پس از دستگیری و انتقال به یکی از مقرهای پلیس تهران و انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید