وی با اصرار بر عزت سفر رئیس جمهور به مسکو/ پوتین، بارها از وی دعوت کرد. رئیس جمهور ما هم عقب نیفتاد

وی با اصرار بر عزت سفر رئیس جمهور به مسکو/ پوتین، بارها از وی دعوت کرد.  رئیس جمهور ما هم عقب نیفتاد

روز جدید : سفر آقای رئیسی به مسکو پس از چندین دعوت از رئیس جمهور روسیه انجام شد و برخلاف ادعای غربی ها با احترام مواجه شد.

آقای رئیسی در فرودگاه مورد استقبال وزیر انرژی روسیه قرار گرفت و با نواختن سرود ملی و تماشای بخش رسمی مراسم حضور یافت. تاخیر در جدول که بهانه ای برای حاشیه سازی عنوان شد، به شیوع تاج در روسیه و مرگ روزانه 700 نفر در آن کشور نیز اشاره دارد که نشان دهنده شدت شیوع تاج است. در همین حال، در حالی که میهمانان پوتین چند روز قبل از جلسه قرنطینه شده بودند، چنین بررسی و محدودیتی برای سفر آقای رئیسی وجود نداشت.

اما جدای از میدان‌های عمدی ساختگی و پنهانی بر روی تریبون‌های رسانه‌های غربی، ریشه‌های این سفر از دیدگاه محافل معتبر غربی بسیار مهم و راهبردی بود. همانطور که نیویورک تایمز با عنوان “دیدار رئیس جمهور و پوتین، نشان دادن اتحاد علیه ایالات متحده”، دیگران از شکست حداکثری فشار و ایجاد اتحادهای قدرتمند جدید در شرق صحبت کردند (اگرچه روزنامه طرفدار غرب این را ترجیح داد). اعترافات و نگرانی ها را نمی بینید یا منعکس نمی کنید).

نکته مهمی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد، عدم اشاره به ادعای برخی رسانه های فارسی زبان غربگرا مبنی بر عدم احترام روسیه به ایران در این سفر است. به عبارت دیگر رسانه های معتبر غربی برای حفظ اعتبار و اعتبار خود از انتشار تریبون رسانه های فرهنگی و اطلاعاتی ناتو در ایران (یا رسانه های زرد مانند اینترنشنال عربستان و بی بی سی فارسی و …) خودداری کردند. باید توسط رسانه های بزرگ آمریکایی و اروپایی افزایش یافته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید