پارا تیراندازی باید به فدراسیون تیراندازی برود


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921027

انتخاب کارشناسان ورزشی فدراسیون تیراندازی در مجمع;

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: با وجود اینکه تیم های ملی 10 ماه در سکون بودند اما اردوها شروع شده و از هم اکنون در شرایط خوبی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی ، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در مجمع عمومی و سالانه این فدراسیون اظهار داشت: به دعوت امام رضا (علیه السلام) می باشید. شما عزیزان امروز در این مکان مقدس هستید. این برنامه ما نیست. با دل اومدی از برادرانم آقایان پولادگر و فرهادیان، خانم فرهادی زاد و جواهری، اعضای هیات مدیره و اعضای مجمع برای حضور در این جلسه تشکر می کنم.

وی در ادامه گفت: همزمان که در مشهد مقدس بودم خاطره ای از حمایت امام رضا(ع) دارم. من فرمانده لشکر 5 نصر خراسان بودم. در یک عملیات مهران را آزاد کردیم و سپس به منطقه شناسایی رفتیم. در این عملیات 15 نفر در مقابل 900 عراقی بودیم و در آستانه اسارت یا کشته شدن بودیم. گفتم: ای امام رضا (علیه السلام)، ما سپاه خراسان و لشکر شما هستیم. دلم شکست و گریه کردم. عراقی ها هم نزدیک شده بودند. خمپاره ای از عراقی ها پیدا کردیم و به نام حضرت زهرا (س) و علی بن موسی الرضا (ع) آن را پرتاب کردیم و در میان عراقی ها افتاد. خمپاره دوم به گروه دوم اصابت کرد و گروه دیگر با یاری سربازان خدا تسلیم شدند و با همین تعداد کم یک شهید دادیم و 400 نفر را اسیر کردیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: زمانی که به فدراسیون آمدم بدهی های زیادی به شرکت توسعه، مالیات و … داشتیم. علاوه بر این، فشنگ توسط وزارت دفاع گرفته شده و پول آن پرداخت نشده است. بخشی از مشکل را حل کردیم. منتظر رفع مشکلات نشدیم و از اهداف پروازی، تفنگ و تپانچه بازدید کردیم و با مربیان تماس گرفتیم و کار را شروع کردیم و علیرغم بدهی تیم های ملی را به برزیل، باکو، قونیه، قزاقستان، ترکیه و مصر فرستادیم. در مجموع از ابتدای سال 7 اعزام و 10 مدال کسب کردیم و هانیه رستمیان اولین سهمیه کاروان ایران برای المپیک پاریس را کسب کرد. با وجود اینکه تیم های ملی 10 ماه در سکون بودند اما اردوها شروع شده و در حال حاضر شرایط خوبی دارند.

قربانی تاکید کرد: دستورالعملی را با وزارت دفاع تهیه کرده ایم و به مدت سه ماه منتظر امضای آن از سوی وزارت ورزش هستیم. شرح وظایف کمیته های فنی مشخص می شود و اعضای کمیته تصمیم گیرنده در مورد موضوعات مربوطه می باشند. دو تیم جوانان کار خود را آغاز کردند و اردوهای آنها با حضور سرکار خانم طالبی و آقای احمدی برگزار شد. همچنین کمیسیون تیراندازی راه اندازی و دو مرحله از مسابقات برگزار شد. مرحله دیگری از این مسابقات طی چند روز آینده در قم و مرحله چهارم مسابقه نیز تا پایان سال برگزار می شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: 4 هزار و 500 تیرانداز از سراسر کشور در مسابقات لیگ برتر و تفنگ و تپانچه، جایزه بزرگ و مسابقات آزاد حضور داشتند و علاوه بر آن همه باید در تیراندازی به بحث عمومی توجه کنیم. از اسفندماه 13 سفر استانی داشته ام و 8 جلسه انتخاباتی و 4 جلسه عمومی و سالانه در هیئت های استانی داشته ایم. قبل از عضویت در فدراسیون به 11 استان سفر کردم.


پولادگر: پارا تیراندازی به فدراسیون تیراندازی منتقل شود

سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این تریبون اظهار داشت: ابتدا باید بگویم عبادت برای همه مقبول است. جا دارد از سردار قربانی که شرایط دیدار را فراهم کرد و دوستان فرصت تشرف به استان مقدس موسی ابن الرضا را فراهم کردند تشکر کنم. لطفاً بدانید که ما هر موضوعی را که مربوط به راهنمایی قبلی باشد پیگیری خواهیم کرد و دوستان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. مردم در هر کجا که هستند باید پاسخگوی کارشان باشند، اما وقتی مدیران از کشور ما می روند، دیگر پاسخگوی کارشان در شغل قبلی نیستند.

پولاداگر تاکید کرد: این فدراسیون از امکانات خوبی برخوردار است و این ورزش بسیار پررونق است و امروز زیباترین مدال المپیک را به دست آورد. امیدوارم فروغی عنوان خود را در المپیک پاریس تکرار کند و همه اینها با تعداد بیشتری برای تیراندازان دیگر رقم بخورد. سطح توقع مردم، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از زمان تیراندازی بالا رفته است. با رکود فراز و نشیب هایی که وجود داشته است، امیدوارم مسابقات قهرمانی و اردوها به خوبی پیش برود و در بازی های آسیایی چین آن را لمس کنیم. همه از شما انتظار دارند هم در بازی های آسیایی و هم در المپیک عملکرد خوبی داشته باشید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش یادآور شد: همه می دانیم که در بحث بودجه کم لطفی شد و دوستان در مجلس رقمی را تقسیم کردند و ما نفهمیدیم که مبنای و اساس چیست. قانون بود و هر وقت اعتراض می کنیم عصبانی می شوند. ما هنوز نمی دانیم که چرا یک رشته مدال آور المپیک در این لیست نیست، اما یک رشته محلی رقم قابل توجهی می گیرد. خدایا در رویدادهای پیش رو همه تلاش کنند حمایت های لازم را داشته باشند و انتظارات را برآورده کنند. می خواهم این منطقه در پارا تحت پوشش فدراسیون باشد. مدال های ارزنده ای در پارالمپیک توسط ورزشکارانی کسب شده است و در فدراسیون تیراندازی جایی برای این رشته نیست و از خانواده تیراندازی هستند.

پولادگر در پایان گفت: این مجمع دو ساله است و از تلاش همه شما برای توسعه این رشته در عرصه جهانی و قهرمانی تشکر می کنم و امیدوارم همیشه شاهد درخشش ورزشکاران در این رشته باشیم. در تیراندازی با توجه به شرایط مسابقات، بانوان فرصت حضور در میادین بین المللی را پیدا کردند و بانوان در این رشته خوش درخشیدند. در فدراسیون تکواندو بدهی مالیاتی 10 میلیارد تومانی که شروع به کار کردیم به 400 میلیون تومان رسید. در تیراندازی هیچ کس دلسوز و پیگیر نبود که امروز این مقدار بدهی با حضور سردار قربانی ایجاد شد، مطمئن باشید اتفاق خوبی می افتد.


انتخاب کارشناسان ورزشی فدراسیون تیراندازی در مجمع

در پایان مجمع عمومی و سالانه فدراسیون تیراندازی، الهه احمدی با 39 رای و حسین زکی زاده با 29 رای به عنوان کارشناسان ورزشی در هیات رئیسه این فدراسیون انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید