پاسخ غیرمنتظره مدیرعامل پرسپولیس به طلبکار نجومی

این تصمیم مربوط به شکایت فرد مذکور است و به سال 1393 اشاره دارد، اما نکته اینجاست که درویش تاکید می کند که فرد مورد نظر پرسپولیس را به دلیل دادن 20 هزار دلار پول اضافی به این باشگاه محکوم کرده است. قضاوت +21 است یعنی 150 هزار دلار!

این رقم 171 هزار دلاری اکنون حدود 6 میلیارد تومان است که گویی مدیر باشگاه از جریمه دیرکرد خبر ندارد. طبق توافق طرفین، پرسپولیس در صورت عدم پرداخت مطالبات، باید ماهانه 5 درصد جریمه تاخیر پرداخت کند. حالا حساب کنید 80 ماه از 7 سال پیش گذشته و این 5 درصد مبلغ هنگفتی است پس رقم فعلی 27 میلیاردی که باشگاه را شوکه کرد چندان عجیب نیست!

این حکم در حالی صادر شد که در سال های اخیر دو بار به دادگاه اول و دو بار به دادگاه تجدیدنظر منتقل شد و در نهایت به گونه ای قطعی شد که پرسپولیس به پرداخت ۲۷ میلیارد تومان محکوم شد. آخرین رای دادگاه تجدیدنظر مربوط به تیرماه امسال بود و حتی در آن زمان مدعی قصد داشت برای دریافت مطالباتش با باشگاه مذاکره کند و در نهایت حساب باشگاه را ببندد تا پولش را بگیرد.

اکنون در یک ماه و نیم گذشته هیچ دیداری بین طرفین صورت نگرفته است. جالب اینجاست که حدود یک هفته پیش یکی از دوستان مشترک که اتفاقا وکیل هم بود با درویش صحبت کرد اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت که طلبش 600 میلیون است نه 27 میلیارد و او فقط از پرداخت 600 میلیونی صحبت کرده است (همان). 20 هزار تومان).

با این حساب به نظر می رسد درویش نه 150 هزار دلار را در قضاوت حساب می کند و نه جریمه دیرکرد (فقط حدود 1 میلیارد تومان هزینه دادرسی است که باشگاه هم باید پرداخت کند) و معلوم نیست بر چه اساسی. او بر رقم 600 میلیون اصرار دارد اما همین موضوع پرونده را به بن بست کامل رساند و باشگاه هیچ تلاشی برای بستن پرونده با پرداخت مطالبات طلبکار نکرد.

شاید درویش بخواهد ماجرا را به تعویق بیندازد و تقصیر را به گردن مدیرعامل بعدی بیندازد زیرا اطلاعاتی که در مصاحبه هایش می دهد صرفاً برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است، هر چند که کار از قبل انجام شده و فرصت برای کار قانونی روی پرونده وجود دارد. وجود ندارد و تنها راه ممکن، ملاقات با شاکی و گرفتن تخفیف یا اقساط این بدهی هنگفت است. جالب اینجاست که مبالغ در قضاوت دلاری است و حالا با افزایش نرخ دلار بدهی پرسپولیس سنگین تر می شود و این در حالی است که خسارت تاخیر و پرداخت مبلغ روز به روز بیشتر می شود! از طرفی فرد مذکور شکایات دیگری نیز از باشگاه مطرح کرده که در حال انجام است و در سایت کدال ذکر شده است که با پایان یافتن این پرونده امکان سازش و تسویه حساب در خصوص آنها وجود نخواهد داشت.

به نظر می رسد باشگاه از بسته شدن حساب باشگاه، پرداخت مطالبات اعضای تیم بزرگسالان و جوانان، ظاهراً از طریق پرداخت اسپانسر، و به دنبال مصالحه با نماینده سابق آل اسپورت، حتی رسول پناه، که حساب اصلی بسته نشده است، ابراز نگرانی نکرده است. باشگاه، اما این کار تا کجا پیش می رود؟معلوم نیست چرا باشگاه با تصمیمات دادگاه محکوم شده و نمی تواند از سنگینی این بدهی فرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید