اقدام غیرمنتظره مدیرعامل پرسپولیس مقابل استقلال و آجورلو

اقدام غیرمنتظره مدیرعامل پرسپولیس مقابل استقلال و آجورلو

در فوتبال جهان، باشگاه ها منابع مالی خود را به روش های مختلف تامین می کنند. یکی از راه های اصلی دریافت حق پخش تلویزیونی است. در اکثر لیگ های معتبر سازمان برگزار کننده حق پخش مسابقات را می فروشد و پس از جمع آوری وجه آن را طبق جدول مشخصی بین باشگاه ها تقسیم می کند. اگرچه در ایران سال هاست که سازمان لیگ فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال تلاش می کنند تا این حق را برای باشگاه ها دریافت کنند، اما برخی قوانین داخلی و انحصار پخش در تولید و پخش برنامه های زنده باعث شده تا فوتبالیست ها موفق به دریافت این حق شوند. پخش.

با این حال، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که از قبل شرکت‌هایی به ثبت رسیده‌اند، امسال تلاش زیادی کرده‌اند تا بتوانند حق پخش برنامه‌های تلویزیونی را در بازی‌های خانگی خود به بند بکشند. این دو باشگاه قبل از شروع فصل در نامه ای مشترک به امضای رضا درویش و مصطفی آگرلو از تهیه کنندگان برنامه های ورزشی صداوسیما خواستند ابتدا با این باشگاه ها وارد مذاکره شوند تا محتوایی از دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس تولید کنند پس از پرداخت مبلغ توافق شده مربوط به حقوق پخش، دوربین های خود را برای تولید محتوا به استادیوم بفرستند. از این رو با توجه به عدم توجه صداوسیما به این نامه، باشگاه استقلال اجازه حضور دوربین های تلویزیونی در نشست خبری قبل و بعد از بازی هفته اول لیگ برتر در دیدار تیمش مقابل سپاهان در ساعت 24 را نداد. ورزشگاه آزادی و صداوسیما هم دست به اقدام عجیبی زدند، تصویر بازی به گونه ای ساخته شده بود که تبلیغات محیطی به چشم نمی خورد. باشگاه پرسپولیس که خواهان دریافت حق پخش تلویزیونی بود، نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل ذوب آن در هفته اول لیگ را به دلیل وجود دوربین های تلویزیونی در محل بازی تحریم کرد.

رفتار دو باشگاه پرطرفدار تهرانی نشان داد که این دو باشگاه در مسیر سختی در کنار هم حرکت می کنند تا بتوانند حقوق قانونی خود را از حق پخش تلویزیونی بگیرند اما به این ترتیب پرسپولیس به یکباره استقلال را رها کرد. رضا درویش که سرمربی تیمش با حضور دوربین های تلویزیونی نشست خبری را تحریم کرده بود، ناگهان در یک برنامه زنده تلویزیونی رفت تا درباره دستاوردهای مدیریتش صحبت کند. پرسپولیس به دوربین های تلویزیون اجازه داد تا در نشست خبری قبل و بعد از بازی تیمش مقابل فولاد حضور پیدا کنند تا رسما نشان دهند که برای گرفتن حق پخش از استقلال جدا شده اند.

باشگاه استقلال که این روزها تلاش زیادی برای دفاع از حق خود کرده است، در جدیدترین اقدام خود نه تنها به دوربین های تلویزیونی اجازه تصویربرداری از نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل مس کرمان را نداد، بلکه حتی اعلام کرد که رسانه های دیگر نیز از این موضوع خبر داده اند. حق فیلمبرداری از برنامه های باشگاه استقلالی ندارند. حال باید دید بعد از اینکه آجرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال کاموای خود را می زند که کدام باشگاه می تواند حق خود را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید