پاسخ منفی پورتو به چلسی; آرزوی بزرگ طارمی به دی ماه موکول شد!

بحث و بررسی پیشنهاد چلسی انگلیسی به پورتو برای جذب مهدی طارمی یکی از موضوعات اصلی هواداران دو تیم در آخرین ساعات نقل و انتقالات فوتبال اروپا بوده است. این خبر زمانی رسانه ای شد که گفته شد چلسی برای جذب طارمی 25 میلیون یورو به پورتو پیشنهاد داده است.

روزنامه پرتغالی ابولا روز چهارشنبه این خبر را منتشر کرد و سپس مطبوعات انگلیس و سایر کشورها نیز پیشنهاد چلسی برای جذب طارمی را دنبال کردند.

طارمی دو فصل پیش در لیگ قهرمانان اروپا و در دیدار مقابل چلسی عملکردی منحصر به فرد داشت و پورتو را به پیروزی پشت سر گذاشت. اما نماینده پرتغال با توجه به نتیجه کلی رفت و برگشت حذف شد. با این حال گل طارمی حتی تا انتخاب بهترین گل سال فیفا و دریافت جایزه پوشکاش هم پیش رفت.

این روزنامه پرتغالی اطلاعات بیشتری از آخرین وضعیت پیشنهاد چلسی برای جذب طارمی منتشر کرده و مدعی شده است که پورتو درخواست باشگاه لندنی برای جذب این مهاجم ایرانی را رد کرده است.

در این گزارش آمده است: به دنبال پپه که بند فسخ قراردادش در پورتو 70 میلیون یورو است، یکی از نمایندگان باشگاه چلسی تلاش کرد تا پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، احتمال مذاکره با طارمی را به مسئولان باشگاه پورتو اطلاع دهد. با توجه به وزن زیاد مهاجم ایرانی در ترکیب سرخیو کونسسائو، پاسخ پورتو به چلسی منفی بود.

در آن گزارش دلایل چلسی برای رد پیشنهاد پورتو به شرح زیر است: “پنجره نقل و انتقالات تابستانی امشب بسته می شود و نمی توان در کوتاه مدت جانشین مناسبی پیدا کرد.”

علیرغم اینکه طارمی 30 ساله است و انتقال او به لیگ برتر جزیره کمی دیر به نظر می رسد، اما روزنامه ابولا مدعی است که چلسی نظر دیگری دارد: «بازی های خوبی که طارمی در ابتدای فصل به نمایش گذاشت و به خصوص. به دلیل کاری که این بازیکن در فصل 2021 انجام داد، استعدادیابان چلسی با وجود 30 سال سن به طارمی به عنوان یک هدف مطلوب نگاه کردند. فیزیک بدنی همراه با تکنیکی که طارمی دارد برای لیگ برتر مناسب است. بازیکن ایرانی نیز از حضور در لیگی رقابتی و رسانه ای مانند انگلیس خوشحال خواهد شد، اما این بحث حداقل فعلا متوقف خواهد شد.

پاسخ منفی پورتو به چلسی;  آرزوی بزرگ طارمی به دی ماه موکول شد!

طارمی سومین فصل حضورش در پورتو را با قرارداد تا ژوئن 2024 و بند فسخ 60 میلیون یورو سپری می کند. او البته چند ماه پیش در گفتگویی در برنامه «فوتبال 360» به صراحت اعلام کرد که آرزویش بازی در لیگ برتر انگلیس است.

روزنامه ابولا در بخشی دیگر از گزارش خود نوشت: زمانی که شرایط بدنی طارمی اجازه می دهد، مهاجم سفید و آبی همیشه یک مهره ضروری برای سرخیو کونسسائو است که با بازی در پست خود توانایی های خود را به حداکثر می رساند.

نکته جالب اینکه به جز پورتو، چلسی نیز برای تسهیل در انتقال این مهاجم با ایجنت مهدی طارمی مذاکره کرده است. طبق ادعای ابواله، نماینده طارمی نیز توضیح داده است که پورتو نمی‌خواهد این مهاجم را در این نقل و انتقالات تخلیه کند.

در پایان این گزارش اعلام شد که پورتو این فرصت را دارد تا ارزش طارمی را در این فصل لیگ قهرمانان اروپا افزایش دهد. ابواله همچنین نوشت: چشم انداز بازی در لیگ برتر انگلیس، گلزن ایرانی را به وجد می آورد، اما حداقل تا ژانویه به تعویق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید