پایان امضای طلایی مجوز مدارس آذربایجان شرقی/ 30 درصد کارآموزان خواهان مدرک بین المللی مهاجرت هستند


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884938

مشایی بیان کرد: متاسفانه در این زمینه امضاهای طلایی وجود داشت اما با تغییر رویه و فرآیند الکترونیکی زمان را به سه روز کاهش دادیم و از برخی اجاره ها جلوگیری کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی علی مشایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت گفت: در سازمان فنی و حرفه ای استان، ماموریت ما تامین نیروی متخصص و متعهد و ایجاد فرصت های خوداشتغالی برای افراد است. جوانان، نوجوانان و افراد دیگر.

وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و خصوصی انجام می شود و 24 مرکز فنی حرفه ای در سراسر استان وجود دارد که در تمامی شهرستان های استان به جز دو شهرستان کلیبر و چاراویمک مراکز فنی و حرفه ای ارائه می کنند. البته بعد از سه ماه ابتدا شهرهای هسترود و میانه را موظف به خدمت رسانی به این دو استان کردیم.

مدیرعامل سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تصریح کرد: در بخش خصوصی بیش از 900 آموزشگاه خصوصی در استان فعالیت می کنند و این آموزشگاه ها بیش از هشت هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی یکی از رویکردهای اصلی دولت را پایان دادن به اجاره و صدور مجوز برای موسسات آموزشی عنوان کرد و گفت: متاسفانه امضاهای طلایی در این زمینه وجود داشت اما با تغییر رویه و فرآیند الکترونیکی، زمان را کاهش داده ایم. سه روز و ما جلوی برخی رانت ها را گرفتیم.»

مشایخی با اشاره به یکی از تخلفات در این حوزه گفت: در سال 1398 مجوز تاسیسات مدارس یک میلیاردی در تهران خرید و فروش شد اما صدور مجوز الکترونیک پایان انحصار خواهد بود.

وی با اشاره به مراکز فنی و حرفه ای در تبریز گفت: چهار مرکز فنی و حرفه ای در تبریز وجود دارد که در سه ماهه اول 18 هزار و 150 نفر از آموزش آنها بهره مند شدند.

مدیرعامل سازمان فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه فرهنگ چیره دست کارآموزان در تبریز مکان ایده آلی است، گفت: به اصناف و واحدهای تولیدی که مجوز پذیرش کارآموز می خواهند، کد QR ارائه می کنیم به طوری که هر سه مورد. کارآموزان برای هر استادی از بیمه و مالیات معاف خواهند بود تا این فرهنگ را اجرا کنند.

وی ادامه داد: البته برای حفظ حقوق کودکان محدودیت سنی 15 سال را برای دوره کارآموزی در نظر گرفته ایم.

مشایخی با اشاره به برگزاری المپیاد ملی مهارت گفت: این المپیاد کمپینی برای شناسایی مهارت های نخبه ای است که در مسابقات المپیادی ارائه می شود و خوشبختانه چهار نفر از تیم 13 نفره جمهوری اسلامی ایران بچه های تبریز هستند.

وی درباره مهارت سربازان نیز توضیح داد: شرط تسویه حساب تمامی سربازان استان داشتن مدرک فنی و حرفه ای است که در یک ماه دوره آموزشی آن را دارند.

مشایخی تصریح کرد: امروز با پدیده آینده شغلی و آینده شغلی مواجه هستیم. ما با حرفه های قدیمی مشکلی نداریم اما امروز و آینده دنیای دیجیتال حرفی برای گفتن دارد و سعی می کنیم تجهیزات را برای آموزش این مهارت ها به روز کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از 30 درصد از افرادی که به بخش فنی بین المللی مراجعه می کنند، آن را با مهاجرت اشتباه می گیرند که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است.
58 درصد متقاضیان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که اکثراً دانش تئوری خوبی در قالب پروژه دارند، به جای تکمیل واحد عملی در دانشگاه، این کار را در فناوری حرفه ای انجام می دهند و برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این مشکل را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید