پایان سریع کار فتح الله زاده در استقلال؟

پایان سریع کار فتح الله زاده در استقلال؟

این سازمان در یکی دو سال اخیر که همواره منشأ اتفاقات مالی و مشکلات جزئی مربوط به نحوه اداره باشگاه های استقلال و پرسپولیس بوده، مدیران هر دو باشگاه را به تغییرات آتی در این بیانیه تهدید کرده است.

این اتفاق پس از جدال دو مدیرعامل باشگاه استقلال در روز گذشته و امروز و صحبت های عجیب علی فتح الله زاده در برنامه فوتبال برتر، اعتبار این سازمان مهم اقتصادی را به وزارت اقتصاد و دارایی وارد کرد و آنها به سرعت واکنش نشان دادند. این دو باشگاه آورده اند که رئیس جمهور کیست.

در بند سوم بیانیه روز گذشته سازمان خصوصی سازی تاکید شده است که وزارت اقتصاد و دارایی می تواند مستقیماً اعضای هیات مدیره (این دو باشگاه) را انتخاب کند و یا اختیارات خود را به وزارتخانه ذیربط تفویض کند. مدیران دو باشگاه (از لحن این بیانیه مشخص است که آنها هر وقت بخواهند این اختیار را از وزارت ورزش سلب می کنند).

با توجه به اینکه استقلال و پرسپولیس دو شرکت در حال واگذاری هستند و بخشی از سهام آنها در فرابورس فروخته شده است و به دلیل خرید سهام توسط برخی هواداران از شرایط کلی مدیریت این دو انتقاد می کنند. باشگاه ها (به ویژه استقلال)، این سازمان وارد عمل شد و از کلماتی استفاده کرد که در گذشته کمتر دیده می شد. آنها در بیانیه خود عملکرد هیات مدیره دو باشگاه را ضعیف توصیف کردند و معتقد بودند که مدیران منتخب فاقد اشراف مالی و اقتصادی هستند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که به منظور حفظ حقوق سهامداران و رفع نگرانی هواداران، سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی، در اسرع وقت، اکثریت اعضای هیئت مدیره دو باشگاه را جایگزین خواهد کرد. انجام در مجمع عمومی دو شرکت، در واقع فرض بر این است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این بیانیه شرکت کنند.

بر اساس این بیانیه و از آنجایی که تغییر اکثریت هیات مدیره دو باشگاه شرایط جدیدی را ایجاد می کند، می توان پیش بینی کرد که این سازمان تغییرات سطح مدیرعاملی این دو باشگاه را مشخص کرده است که کدام یک از البته با توجه به موقعیت مطلوب پرسپولیس در لیگ و ثبات نسبی آن باشگاه و عدم انتقاد از مدیریت درویش، ممکن است احتمال اخراج او کمتر باشد، اما در باشگاه استقلال شرایط کاملا متفاوت است و اینطور نیست. بعید است که این تغییرات، که با محدودیت زمانی “در اسرع وقت” مورد بحث قرار گرفت، به زودی رخ دهد.

البته طبق برنامه سازمان خصوصی سازی در فروش بلوکی سهام باشگاه های قرمز می شد پیش بینی کرد که مدیریت دو باشگاه دستخوش تغییر شود چرا که با فروش کرسی های هیئت مدیره و دادن اکثریت به شرکتی که مالک سهام اصلی باشگاه است. ، آنها مدیر عامل مربوطه را انتخاب می کنند. در حال حاضر به نظر می رسد سازمان خصوصی سازی در این زمینه پیشقدم شده است تا قبل از واگذاری سهام بلوکی وضعیت استقلال و پرسپولیس را به شرایط مطلوب تری برساند تا مشتریان احتمالی از سرمایه گذاری های چند هزار میلیاردی خود غافل نشوند. مدیون مشکلات و موانع فعلی است.

درویش مدیرعامل پرسپولیس امروز در گفت و گو با خبرنگاران شرکت کرد و باید دید او در این مورد چه می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید