پایگاه باز ورزش ایران / سالن مشاهیر فوتبال باز

زمان: 11:57
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775170

مراسم افتتاحیه سر 5 قهرمان ورزش ایران برگزار شد

مراسم افتتاحیه سران 5 قهرمان ورزش ایران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مراسم افتتاح روسری 5 نفر از قهرمانان سربلند ورزش ایران زمین ساعت 10:00 امروز (دوشنبه 19 مهر) در سالن ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، رضا صالحی امیری و کیکاووس ساعدی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک ، مهدی علی نژاد معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای ، پیروز حناچی شهردار سابق و محدود حضور داشتند. تعدادی قهرمان ، پیشکسوت ورزش و مدیران. ورزش برگزار شد و ساردین های حسین توکلی ، علیرضا رضایی ، علیرضا حیدری ، مسعود مصطفی جوکار و زهرا جوانمرد لو رفت.

حمید سجاجی وزیر ورزش و جوانان یک ساعت و نیم پس از آغاز مراسم وارد آکادمی شد. علیرضا حیدری ، قهرمان کشتی ایران و جهان به دلیل مشکل خانوادگی در این مراسم شرکت نکرد.

صالحی امیری: نسل جدید باید بداند ریشه درخت بزرگ ورزش کجاست

رضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک ، در ابتدای این مراسم گفت: ما می خواهیم به تمام دنیا بگوییم که ورزش ایران دارای شجره نامه ، ریشه و هویت متعلق به قرون گذشته است. ما به پیشگامان شما تبریک می گوییم که به نسل جدید ریشه های این درخت بزرگ را شناختند. ورزش ایران بهتر نیست ، ریشه های عمیقی در این جغرافیا دارد. ورزش ما ، بدون سکو و سکه ، هویت و غرور ایجاد کرد. ورزش یعنی حرکت از سکو به سکوی قهرمانان که قهرمانان ما قهرمانان امروز ما هستند. امروز ، بازی های پارالمپیک ما در سراسر جهان می درخشد.

وی ادامه داد: پس از رونمایی از مجسمه در المپیک ، رونمایی از مجسمه برندگان مدال های بازی های آسیایی را آغاز کرده و تالار مشاهیر فوتبال را افتتاح می کنیم. هدف ما در این اقدامات این است که ورزش ایران در مواقع اخلاقی هویت پیدا کند و ما باید جنبه های معنوی ورزش را تقویت کنیم. ورزش ایران ریشه و تاریخ دارد. امروز ما پایگاه داده ورزش ایران را فاش می کنیم و هرکسی می تواند به صورت رایگان از آن استفاده کند. امیدوارم مجموعه فعالیت ها باعث شکوه ورزش ایران شود.

تواکولی: برای جانبازان خود یک بانک مالی ایجاد کنید

حسین توکلی قهرمان وزنه برداری المپیک و جهان در این مراسم گفت: “جدا از این پایگاه داده و آرشیو ارزشمند ، فکر نمی کنم راه اندازی بانک مالی برای جانبازان چیز بدی باشد.” بسیاری از ورزشکاران مسن در زندگی خود مشکل دارند و نیاز به حمایت دارند.

علیرضا رضایی: به عنوان یک دانش آموز تنبل در مدرسه کشتی ، از زحمات شما تشکر می کنم.

علیرضا رضایی ، قهرمان کشتی المپیک و جهان در این مراسم گفت: امروز به همراه پسرم به این مراسم آمدم و روز خاصی برای من فرا رسید. از روزی که صالح امیری به کمیته ملی المپیک آمد ، اقداماتی انجام شد که مشابه آن وجود ندارد. به عنوان یک دانش آموز تنبل مدرسه کشتی ، از زحمات شما تشکر می کنم. افکار او در ورزش و همه جای کشور کاهش می یابد و باید اراده پشت افکار خوب شکل بگیرد. امیدوارم این حرکت ها باعث افتخار بیشتر ورزشکاران و پیشکسوتان شما شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید