تالار مشاهیر فوتبال و پایگاه داده ورزش ایران را باز می کنیم

زمان: 12:20
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775180

وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک در مراسم افتتاحیه سر 5 قهرمان ورزش چه گفتند؟

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در بحث های ورزشی از یامین پور نیز استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مراسم افتتاح روسری 5 نفر از قهرمانان سربلند ورزش ایران زمین ساعت 10:00 امروز (دوشنبه 19 مهر) در سالن ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم حمید سجاجی وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند و هر دو در این مراسم سخنرانی کردند.

* صالحی امیری: ما تالار مشاهیر فوتبال و پایگاه ورزش ایران را باز می کنیم

رضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: ما می خواهیم به تمام دنیا بگوییم که ورزش ایران دارای شجره نامه ، ریشه و هویت متعلق به قرون گذشته است. ما به پیشگامان شما تبریک می گوییم که به نسل جدید ریشه های این درخت بزرگ را شناختند. ورزش ایران بهتر نیست ، ریشه های عمیقی در این جغرافیا دارد. ورزش ما ، بدون سکو و سکه ، هویت و غرور ایجاد کرد. ورزش یعنی حرکت از سکو به سکوی قهرمانان که قهرمانان ما قهرمانان امروز ما هستند. امروز ، بازی های پارالمپیک ما در سراسر جهان می درخشد.

وی ادامه داد: پس از رونمایی از مجسمه در المپیک ، رونمایی از مجسمه برندگان مدال های بازی های آسیایی را آغاز کرده و تالار مشاهیر فوتبال را افتتاح می کنیم. هدف ما در این اقدامات این است که ورزش ایران در مواقع اخلاقی هویت پیدا کند و ما باید جنبه های معنوی ورزش را تقویت کنیم. ورزش ایران ریشه و تاریخ دارد. امروز ما پایگاه داده ورزش ایران را فاش می کنیم و هرکسی می تواند به صورت رایگان از آن استفاده کند.

وی در پایان گفت: اگر پایه ورزش ایران در جهان بدرخشد ، باید با هم پرچم ایران را برافراشتیم. امیدوارم مجموعه فعالیت ها باعث شکوه ورزش ایران شود.

24ca7dd5 1755 42b3 8672 ef3ff58aa10c خبر خاکستری

* سجادی: ما از یامین پور در بحث های ورزشی نیز استفاده می کنیم

حمید سجادی ، وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: اگر بگوییم در این گردهمایی ها با اتفاق جدیدی روبرو شده ایم و شاهد لحظات و نوآوری های مهمی هستیم ، اغراق آمیز نخواهد بود. به عنوان لباس ملی ورزشی سابق کشور ، از تلاش ها و عرق ملی در کمیته ملی المپیک تشکر می کنم.

وی افزود: این برنامه های فرهنگی قهرمانی ورزشکاران ما را تایید می کند. هیچ تفسیری بهتر از این نیست که به کمیته ملی المپیک به عنوان یک ماده معدنی که اهمیت دارد نگاه کنیم. امیدوارم به ابعاد واقعی این کمیته پی ببریم و به خوبی ورزش ملی برسیم. از نظر ظاهری ، آنها دوست ندارند اتفاقات خوبی در ورزش ایران رخ دهد و به دنبال تحریف و دستکاری هستند. ما باید نشان دهیم که در برابر گلوله ، جوانان و انقلاب مقاوم هستیم.

وزیر ورزش با اشاره به سابقه همکاری های بین المللی در زمینه ورزش افزود: در این زمینه باید تعاملات خود را افزایش داده و از این همگرایی در نهادهای بین المللی استفاده کنیم. در صورت رعایت همه آداب و رسوم بین المللی ، فضایل موجود و نجیب نشان داده می شود.

در پایان ، سجاجی در مورد استفاده از یامین پور به عنوان جایگزین ورزش جوانان اظهار داشت: جوانان تصور می کردند که نباید در برنامه ورزشی شرکت کنند و بالعکس ، اما ما نیز از آقای یامین پور در این بحث های ورزشی استفاده می کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید