پرداختن به تکلیف مجلس در طرح ساماندهی کارکنان دولت

پرداختن به تکلیف مجلس در طرح ساماندهی کارکنان دولت

یکی از فعالان صنفی پرستاران نسبت به اصلاح طرح سازمانی ابراز نگرانی کرده است.

در جلسه هفته گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس، حل مشکل ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت تکمیل شد. این در حالی است که به گفته ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی، در این اصلاحات با حضور اعضای شورای نگهبان، شورای تشخیص و کارمندان سازمان امور استخدامی، تنها مشمولان مشمول ماده هستند. 29 قانون برنامه ششم شهری در اساسنامه گنجانده می شود.

محمدزاده پرستار شرکتی و از فعالان اتحادیه کارکنان پرستاری ضمن انتقاد از شفاف نبودن این موضوع گفت: ذینفعان بند 29 قانون برنامه توسعه چه کسانی هستند؟ این مقاله به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و مدیران کشوری اختصاص دارد و در مورد شرکت های مؤسسات مختلف چیزی بیان نشده است.

و افزود: نزدیک به سه سال است که منتظر تغییر وضعیت از برنامه وعده داده شده نمایندگان مردم هستیم. حالا پشت درهای بسته طرح را نهایی کرده اند و می گویند فقط مشمولان هنر.

به گفته وی، با این اصلاحات مشخص نیست که شرکت های واسطه چگونه حذف می شوند و وضعیت چگونه تغییر می کند.

محمدزاده تاکید کرد: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم یک وظیفه حاکمیتی است و نباید به شرکت های پیمانکاری و حتی بخش خصوصی سپرده شود. نمایندگان مجلس اعلام کنند که چه برنامه ای برای تغییر وضعیت پرستاران دارند و نسخه اصلاح شده این طرح چه می گوید؟

وی در پایان افزود: به نظر می رسد نمایندگان مردم می خواستند قبل از پایان کار این مجلس تکلیف خود را روشن کنند و مدعی شوند که کار طرح تشکیلاتی را تمام کرده ایم.