پرداخت ارز توافقی به اربعین از هفته آینده آغاز می شود


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892292

بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: بانک های عامل و صرافی های مجاز موظفند ارز اربعین را به ازای هر متقاضی 100 دلار با نرخ توافقی پرداخت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به منظور تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین حسینی (ع)، از روز شنبه پنجم شهریور ماه جاری، بانک های ملی ایران، سپه، ملت، تجارت و صادرات ارز به مبلغ 100 دلار را به صورت توافقی می فروشند. قیمت برای هر زائر

همچنین صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، در ضوابط اعلام شده و تأییدیه متقاضیان (کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی) مجاز به فروش ارز در عنوان ارز زیارتی اربعین به مبلغ 100 تومان به ازای هر داوطلب با نرخ توافقی است.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: فروش ارز زیارتی اربعین حسینی (ع) امسال محدودیتی در فروش ارز مسافرتی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر تنها پنج بانک ملی ایران، سپه، ملت تجارت و صادرات ایران، خدمات ارزی به نمازگزاران اربعین حسینی ارائه می کنند، اما بر اساس میزان استقبال و تقاضای مردم، زمینه برای افزایش تعداد وجود دارد. از بانک ها

همچنین در صورت تامین دینار مورد نیاز توسط منابع مجهز، بانک های صرافی و کار می توانند به جای 100 دلار، 150 هزار دینار عراقی را با نرخ توافقی به متقاضیان پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید